خوشکار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بافت در استان کرمان ایران است.آبشارهای خوشکار شامل دو آبشار هستند و در مسیر موسوم به خوشکار قرار دارند که مسیر صعود به قله لاله زار در ارتفاعات بحر آسمان است.

آبشارهای خوشکار تفرجگاه‌هایی مناسب برای کوهنوردی

به گزارش سلام نو، اگر از دلدادگان به طبیعت هستید و با شنیدن نام آبشار به وجد می آیید، میتوانید در فصل زیبای بهار به این خواسته خود توجه بیشتری نشان داده و در دل طبیعت با آبشارها ی زیبا در جای جای ایران دمخور شوید. شهرستان بافت استان کرمان نیز با آبشارهای دل انگیز در این فصل پذیرای دوستداران طبیعت است.

آبشارهای خوشکار تفرجگاه‌هایی مناسب برای کوهنوردی

خوشکار نام روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بافت در دهستان کیسکان است. این روستا منبع غنی و متنوع از صدها گیاه دارویی و همچنین دو آبشار زیبا می باشد.

آبشارهای خوشکار شامل دو آبشار هستند و در مسیر موسوم به خوشکار قرار دارند که مسیر صعود به قله لاله زار در ارتفاعات بحر آسمان است.

آبشارهای خوشکار که در کیسکان و در روستای خوشکار واقع شده اند، آبشاری زیبا، بکر و دیدنی با آبی گوارا و خنک است که می ‌تواند تفرجگاه مناسبی برای علاقه‌ مندان به طبیعت و کوهنوردی باشد.

آبشارهای خوشکار تفرجگاه‌هایی مناسب برای کوهنوردی

مسیر دسترسی

این آبشار در ۲۵ کیلومتری شهرستان بافت قرار دارد. برای دسترسی به این آبشارها از جاده بافت به سمت کرمان، در روستای کیسکان توقف کنید. از این مکان پیاده روی به سمت آبشارها آغاز می گردد. در دره رودخان خوشکار در کنار مسیر رودخانه ادامه مسیر دهید تا به آبشارهای خوشکار برسید. در کنار آبشار دوم غاری واقع شده است. آبشار از صخره سمت راست غار جلوی دهانه غار فرو می ریزد. در فصل بهار شدت آب به قدری زیاد است که غار پشت آبشار مخفی می ماند. ادامه این مسیر به قله کوه شاه منتهی میگردد. وجود آبشارهای دره جسکین و آب کرکر در شمال روستای خوشکار در دامنه کوه شاه و آبشار روستای بنگان و آبشارهای کوچک و پی در پی گلی تلخه جار یکی دیگر از جذابیتهای ایجاد شده توسط آب چشمه سارهای کوه شاه می باشد. (کوه شاه جزو سلسله جبال مرکزی ایران است که از شمال غرب به جنوب شرق کشیده شده اند این کوهها در ایران از آذربایجان شرقی شروع و به کوههای سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی میرسند.)

آبشارهای خوشکار تفرجگاه‌هایی مناسب برای کوهنوردی

مسیر دوم نیاز به مهارت‌های بیشتری نسبت به مسیر اول دارد. برای دسترسی به این مسیر از جاده کرمان–بافت به سمت لاله زار، بخشی زیبا از توابع بردسیر که در دامنه ارتفاعات سربه فلک کشیده لاله زار واقع شده ادامه مسیر دهید. پس از طی ۱۰۰ کیلومتر به جاده فرعی لاله زار خواهید رسید. ادامه جاده فرعی به طول ۲۰ کیلومتر به لاله زار منتهی میگردد. (لاله زار در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا واقع است و سردترین شهر استان کرمان محسوب می گردد. این شهر بعد از قمصر کاشان در زمینه گل محمدی ( گلابگیری) صاحب شهرت فراوانی است.) بعد از لاله زار در مسیر سد با عبور از آن به ابتدای مسیر پیاده روی میرسید. این منطقه تنگه اورتی نام دارد. فاصله لاله زار تا دهنه اورتی (ارتفاع ۲۹۰۰ متر) حدود ۶ کیلومتر بصورت جاده خاکی است. مسیر پیاده روی از کنار رودخانه لاله زار در دره اورتی به آبشارهای اول و دوم خوشکار و نهایتا قله لاله زار منتهی می گردد.

منبع: تریپ یار  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید