وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی از امضای یادداشت تفاهم تجارت آزاد میان تل‌آویو و ابوظبی فردا سه‌شنبه در چارچوب تقویت روند عادی‌سازی روابط موسوم به توافق ابراهیم خبر داد.

توافقنامه تجارت آزاد میان امارات و رژیم صهیونیستی سه‌شنبه امضا می‌شود

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از المسیره نوشت: امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی فردا سه شنبه در دبی با هدف تقویت توافقات خود در چارچوب روند عادی سازی روابط ابوظبی- تل آویو موسوم به توافق ابراهیم، یادداشت تفاهم تجارت آزاد امضا می‌کنند.

این خبر را وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد و در توضیح جزئیات آن گفت: پس از امضای یادداشت تفاهم تجارت آزاد بین ابوظبی و تل آویو، تعرفه‌های گمرکی واردات و صادرات ۹۶ درصد محصولات از جمله محصولات غذایی، کشاورزی، لوازم آرایشی، تجهیزات پزشکی و دارو حذف می‌شود.

قابل ذکر است که وزیر اقتصاد امارات سپتامبر گذشته گفته بود که حجم تجارت میان امارات و اسرائیل رقمی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار است.

هم اکنون به صورت هفتگی چندین پرواز میان تل آویو و دبی و ابوظبی برقرار است. در ابتدا شهروندان دو طرف برای سفر به اسرائیل و امارات، از دریافت ویزا معاف شده بودند اما این معافیت لغو شد ولی همچنان رفت و آمد شهروندان اسرائیلی و امارات به آسانی ممکن است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید