به نظر می‌رسد ایرادات این خودروها انتقال قدرت در سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بود و تا زمانی که این ایرادات رفع نشوند، روند شماره‌گذاری متوقف می‌ماند.

شماره‌گذاری تیبا و سمند متوقف شد / ایرادات سمند و تیبا چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، روند شماره‌گذاری خودروهای تیبا و سمند متوقف شده است. آیا تولید این دو خودرو نیز به پایان می‌رسد؟ توقف شماره‌گذاری چه تاثیری در بازار دارد؟

مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت: به تشخیص دفتر تخصصی تمدید اعتبار گواهینامه تایید، تمدید اعتبار تیبا و سمند منوط به رفع نواقص یاد شد. معاون مهندسی پلیس راهور نیز شماره‌گذاری این خودروها را به ارائه مستندات کامل و ارائه تاییدیه سازمان ملی استاندارد منوط کرده است.

به نظر می‌رسد ایرادات این خودروها انتقال قدرت در سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بود و تا زمانی که این ایرادات رفع نشوند، روند شماره‌گذاری متوقف می‌ماند (ایسنا).

تولید نیز متوقف می‌شود؟

آیا این امکان وجود دارد که تولید سمند و تیبا نیز متوقف شود؟

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قاعدتا هنگامی که استاندارد جلوی شماره‌گذاری خودرویی را می‌گیرد، تولید نیز باید متوقف شود. زمانی که پلاک‌گذاری یک خودرو انجام نمی‌شود، تولید آن نیز با ریسک همراه خواهد بود. ممکن است خودروسازان یک خودرو را تولید کنند اما اجازه شماره‌گذاری به آن مدل خودرو داده نشود.

او افزود: امکان این وجود دارد که در صورت دستور توقف تولید، خودروساز مجوز شماره‌گذاری مجدد محصولات تولید شده را اخذ کند. اما این فرایند نیز بستگی به میزان قوی بودن ابزار چانه‌زنی آن شرکت خودروسازی دارد.

امکان افزایش قیمت وجود دارد؟

با توقف تولید پراید، قیمت آن در بازار افزایش یافت و این خودرو به ۲۰۰ میلیون تومان نیز رسید.

آیا ممکن است این دو خودرو نیز با افزایش قیمت همراه شوند؟

کریمی توضیح داد: در حال حاضر عرضه خودرو به بازار، چه از لحاظ تنوع و چه از لحاظ تعداد، محدود است. در این شرایط هر محدودیت و ممنوعیتی که باعث کاهش عرضه خودرو به بازار شود، بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: هنگامی که تولید خودرویی متوقف می‌شود، قیمت آن در ابتدا افزایش می‌یابد. اما اگر خودروساز بتواند جایگزینی برای آن محصول در نظر بگیرد، این افزایش قیمت کنترل می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید