رزمایش نیروی دریایی ارتش عربستان سعودی با مشارکت پنج کشور مختلف از جمله آمریکا از روز گذشته در دریای سرخ آغاز شد.

رزمایش دریایی عربستان با مشارکت ۵ کشور در دریای سرخ آغاز شد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از وبگاه سعودی الاخباریه نوشت: رزمایش جدید دریایی عربستان سعودی در دریای سرخ از روز گذشته (یکشنبه) با مشارکت نیروی دریایی پنج کشور آغاز شد که برای نخستین بار بالگردهای آپاچی نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در آن مشارکت داشتند.

این مانور دریایی تحت عنوان «موج سرخ» با مشارکت کشورهای مصر، اردن، سودان، جیبوتی برگزار می‌شود و هدف از آن تأمین امنیت آبراه‌ها در دریای سرخ اعلام شده است.

منابع سعودی با اشاره به اینکه مانور موج سرخ در سواحل نزدیک به شهر جده در غرب عربستان برگزار شده، اعلام کردند که نیروهای مسلح این کشور جزئیات بیشتری از مدت برگزاری مانور و تعداد نیروهای شرکت کننده در آن ارائه نکرده‌اند.

یحیی العسیری فرمانده این رزمایش درباره مشارکت کشورهای مختلف در این رزمایش گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند عملیاتی در این سطح را به تنهایی انجام دهد و باید کشورهای دیگر نیز در این گونه مانورها مشارکت داشته باشند.

نخستین دور از مانورهای موج سرخ در ژانویه سال ۲۰۱۹ برگزار شده بود. در همان زمان عربستان سعودی از امضای میثاق نامه تشکیل شورای همکاری کشورهای عربی و آفریقایی (مشرف بر دریای سرخ و خلیج عدن) با هدف تأمین امنیت آبراه‌های دریایی خبر داده بود. این میثاق نامه از سوی عربستان سعودی، سودان، جیبوتی، سومالی، اریتره، مصر و اردن به امضا رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید