تنها یک سفر علنی بوده و آن سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر ۲۰۲۰ بود که رییس موساد هم وی را همراهی می‌کرد.

افشای سفر محرمانه گروهی از مقامات اسرائیل به عربستان در ۱۰ سال اخیر

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از روسیا الیوم نوشت: رسانه‌های عبری زبان از سفر مقامات رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی طی ۱۰ سال گذشته خبر دادند.

بر اساس این گزارش، روزنامه اسرائیل الیوم پرده برداشت که گروهی از مقامات اسرائیلی از جمله «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی این رژیم که در آن زمان سمت ریاست ستاد مشترک ارتش را داشت طی ده سال گذشته به عربستان سعودی سفر کرده اند.

این روزنامه افزود که «تامیر فیردو» و «یوسی کوهن» رؤسای سابق موساد و «مئیر بن شابات» رئیس سابق شورای امنیت ملی از جمله مقاماتی بودند که به صورت محرمانه به ریاض سفر کردند.

این روزنامه عبری ادامه داد که تنها یک سفر علنی بوده و آن سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر ۲۰۲۰ بود که رئیس موساد هم وی را همراهی می‌کرد.

روزنامه‌ها آرتص اعلام کرد که اسرائیل به درخواست عربستان سعودی موافقت با تغییر توافقنامه کلیات مربوط به نیروهای بین المللی در جزایر تیران و صنافیر در دریای سرخ را بررسی می‌کند.

این روزنامه به نقل از منابعی که از تماس‌های هفته‌های اخیر بین دو طرف تحت نظارت ایالات متحده آمریکا اطلاع دارند افزود: اگر دو طرف در این خصوص به تفاهماتی دست پیدا کنند نخستین توافق علنی بین آنها خواهد بود و اسرائیل امیدوار است که این موضوع به حصول توافقات بیشتر منجر گردد.

ها آرتص ادامه داد: با این وجود در حال حاضر به نظر می‌رسد که سعودی‌ها تمایلی به برقراری روابط رسمی با اسرائیل ندارند و برای عادی سازی روابط همچنان راه طولانی در پیش است.

این در حالی است که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم شامگاه جمعه در گزارشی از سفر مخفیانه یک مقام ارشد صهیونیست به ریاض پرده برداشت.

بنابراین گزارش، این مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی چند روز پیش به ریاض رفته و با طرف سعودی توافقاتی در زمینه امنیتی به امضا رسانده است.

براین اساس، دستور کار دیدارهای این مقام صهیونیست با همتایان سعودی‌اش در زمینه همکاری‌های گام به گام امنیتی بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید