بانک سامان به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در حوزه حمایت از تولید فناورانه، ایجاد اشتغال، گام‌های بزرگی در مسیر حمایت از صنایع دانش‌بنیان برداشته است.

اقدامات بانک سامان برای حمایت از تولید دانش‌بنیان

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک سامان، شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، مؤسسات خصوصی و یا تعاونی هستند که به‌منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع، نوآوری و در نهایت تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان تأسیس می‌شوند.

این در حالی است که یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و پیش‌نیاز تحقق استراتژی شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع حمایت نهادهای مالی از این دسته از شرکت‌ها است.

پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

در همین ارتباط بانک سامان با طیف گسترده‌ای از خدمات مالی برای بنگاه‌های اقتصادی، تلاش کرده با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گام بزرگی در مسیر توسعه صنایع دانش‌بنیان بردارد.

بر این اساس، بانک سامان تنها در طول سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۸۵ شرکت دانش‌بنیان پرداخت کرد و این روند اعطای تسهیلات در سال ۱۴۰۱ همزمان با نام‌گذاری سال به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین این فرآیند افزایش یافت. قالب شرکت‌های دانش‌بنیانی که از بانک سامان تسهیلات دریافت کرده‌اند در حوزه تولید دارو، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات، نفت و گاز، صنایع شیمیایی، صنایع فلزی، صنایع الکترونیک و سایر صنایع پیشرفته مشغول به فعالیت هستند.

خدمات بانکی به دانش‌بنیان‌ها

در کنار تمامی این‌ها، بانک سامان به‌عنوان یک بانک پیشرو در حوزه ارائه خدمات الکترونیک نخستین بانکی بود که در زمینهٔ پرداخت یاری، حساب ویژه پرداخت یاران را افتتاح کرد و در حال حاضر یکی از ۵ بانکی است که حساب ویژه پرداخت یاری را برای متقاضیان افتتاح می‌کند. 

پرداخت یارها مجموعه‌های دانش‌بنیانی هستند که به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط درگاه پرداخت ارائه می‌دهند و گسترش فعالیت این شرکت‌های دانش‌بنیان با همراهی بانک سامان زمینه‌ساز توسعه کسب‌وکارهای خانگی و کوچک و متعاقب آن اشتغال‌زایی فوق‌العاده‌ای شده است.

اما یکی از خدمات جذاب بانک سامان به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان ارائه خدمت وب‌سرویس بانکی است که می‌تواند این شرکت‌ها و مجموعه‌ها را در زمینهٔ انتقال وجه داخلی و بین‌بانکی، ارائه گزارش و صورتحساب همراهی کند. بر این اساس بانک سامان از طریق فراهم کردن امکان اتصال زیرساخت خود به نرم‌افزار مالی شرکت‌ها این فرصت را فراهم می‌کند که شرکت‌های دانش‌بنیان یک باجه بانکی تمام‌عیار را روی نرم‌افزار مالی خود داشته باشند و تمامی خدمات موردنیاز بانکی خود را به صورت برخط و بدون مراجعه به بانک دریافت کنند.

به عبارت ساده‌تر وب‌سرویس‌های بانکی این امکان را به وجود می‌آورند تا هر آنچه از طریق اینترنت بانک قابل انجام است در نرم‌افزار شرکتی مهیا شود. به‌طور مثال با استفاده از وب‌سرویس انتقال وجه پایا می‌توان از طریق نرم‌افزار شرکت یا پنل سایت واریز وجوه به حساب‌های مختلف را انجام داد.

این API های بانکی امکانات لازم برای تسویه‌حساب از طریق متنوع مانند کارت به کارت، حساب به‌حساب و پایا را ایجاد می‌کنند.

همکاری با دانش‌بنیان‌های بزرگ

مجموعه تمامی این خدمات گروه مالی سامان در حوزه دانش‌بنیان باعث شده تا این بانک و سایر اعضای گروه مالی سامان به انتخاب بسیاری از استارت‌آپ‌های معتبر و بزرگ ایران تبدیل شود و آنان به دنبال دریافت خدمات مالی از این گروه مالی باشند.

به‌نحوی‌ که امروز مجموعه‌های بزرگی همچون دیجی‌کالا، اسنپ، الوپیک، علی‌بابا، ازکی، بیمه بازار، فیلیمو، نماوا، نوبت دات آی آر، دلینو، آیتول، زیبال، وندار و ادونیس در حال دریافت خدمات از گروه مالی سامان هستند.

بانک سامان از تولید کارت‌خوان تا بی‌نیاز کردن کشور به واردات

در کنار تمامی این خدمات، بانک سامان در مسیر یک اتفاق بزرگ گام برداشته و با حمایت از شرکت دانش‌بنیان تندر نور که از اعضای گروه مالی سامان است، اقدام به تأسیس کارخانه تولید دستگاه کارت‌خوان و کیوسک‌های خدمات مالی در پارک علم و فناوری پردیس با جدیدترین فنّاوری روز دنیا کرده تا نیاز کشور به واردات این دستگاه‌ها را مرتفع کند. در حال حاضر ظرفیت شرکت تندر نور برای تولید دستگاه‌های کارت‌خوان سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه است و به گفته هومن سپهری مدیرعامل شرکت تندرنور امکان افزایش ظرفیت تولید تا دو برابر فعلی نیز وجود دارد. نکته جالب در خصوص شرکت تندرنور اینجاست که خدمات این شرکت صرفاً محدود به گروه مالی سامان نشده و این شرکت اخیراً برنده مناقصه برای فروش ۲۰ هزار دستگاه پایانه فروش که در این شرکت تولید می‌شود به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های پرداخت الکترونیک کشور شده است.

اما این تمام اقدامات شرکت دانش‌بنیان تندرنور نیست و این شرکت در کنار تولید کارت‌خوان و کیوسک خدمات مالی، امروز بزرگ‌ترین شرکت تعمیرات کارت‌خوان کشور است و تنها شرکتی است که توانایی تعمیر تمام برندهای کارت‌خوان اعم از Pax, Verifone, Bitel, Ingenico, Newland, Talento و Sagem در ایران را دارد و بسیاری از بانک‌های بزرگ کشور مشتری این شرکت دانش‌بنیان گروه مالی سامان هستند.

حال با توجه به‌تمامی آنچه در این گزارش عنوان شد، بانک سامان با گستره متنوعی از خدمات مالی و تجهیزاتی در حوزه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین شریان‌های مالی کشور برای حمایت از این بنگاه‌ها است که آینده اقتصادی کشور را در اختیار دارند و بی‌شک ثمره این خدمات را می‌توان در صورت‌های مالی بانک سامان که در آینده نزدیک منتشر می‌شود را مشاهده کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید