نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: امیدواریم با همت آمران به معروف و با وابستگی قلبی در اجرای مقابله با تجاهر به گناه، در عرصه‌های زندگانی اجتماعی موفق عمل کنیم.

علم‌الهدی: فضای زندگی جامعه ما را فسق و فجور در بر گرفته است

علم‌الهدی گفت: انسان باید در مقابل تجاهر به فسق و فجور در جامعه بایستد؛ چراکه متجاهر به گناه به خدا اعلام جنگ کرده است.به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا؛ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در اختتامیه سومین جشنواره مفلحون خراسان رضوی که امروز، ۸ خردادماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طبیعی است که باید انسان در مقام سازندگی حیات ابدی و زندگانی محقر دنیایی خود، به ارزشمندترین‌ ظرفیت‌ها در عرصه زندگانی دست بزند. آنچه خداوند به انسان در این دنیا عنایت فرموده ابزار سازندگی یک زندگانی ابدی است؛ چراکه خدا بشر را برای ابدیت آفریده است.

وی افزود: مرگ فنا و نابودی نیست بلکه انتقال از یک نقطه گذار به یک نقطه ثبات است و بخش اول زندگانی انسان مرورگاه برای نائل شدن به زندگانی ابدی است. لذا خدا این جریان گذار را قرار داد تا برای سازندگی زندگانی همیشگی استفاده کنیم. انسان سازنده است و یکی از اسرار و رموز خلیفه الهی بشر بر روی کره زمین همین انسان‌سازی است و نشان خلیفه الهی برای انسان سازندگی است؛ لذا هر انسانی می‌تواند هم خود را و هم دیگری را بسازد و نقطه اوج خودسازی برای بشر همین به وجود آوردن سعادت در زندگانی ابدی و تامین سعادت اخروی است.

علم‌الهدی بیان کرد: باید با تمام امکاناتی که خدا در اختیار انسان قرار داده، او در طول عمر خود زندگی ابدی و همیشگی خود را بسازد؛ این نقطه اوج خودسازی بشر است و در کنار این خودسازی انسان دگرسازی هم دارد.

اثر انسان‌سازی از تمام خیرات در جهت سازندگی زندگی اخروی انسان بالاتر است

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در بین همه فعل و انفعالات و فعالیت‌هایی که انسان در راستای خودسازی برای ساختن زندگانی ابدی دارد، از برکات عبادات گرفته تا فعالیت‌های مثبت اجتماعی همه سرمایه‌ای برای زندگانی ابدی است و ارزشمندتر این است که دگرسازی را در جهت خودسازی خود  استخدام و با دگرسازی، ابدیت خود را بسازد.

وی ادامه داد: اثر انسان‌سازی از تمام خیرات و مبرات در جهت سازندگی زندگی اخروی انسان بالاتر است. لذا دگرسازی در استحکام خودسازی و در خدمت سازندگی زندگی ابدی است و این عالی‌ترین و ارزشمندترین ثمره امر به معروف و نهی از منکر است. ضمن اینکه با اجرای این فریضه الهی آسیب‌های زندگانی اجتماعی از بین خواهد رفت.

علم‌الهدی ضمن تشریح کلمه مفلحون عنوان کرد: مفلح تنها به معنای رستگار نیست بلکه به معنای رستگارساز نیز است، لذا همه آمران به معروف که در این راه اقدام می‌کنند، تولید صلاح برای خود و دیگران می‌کنند. لذا با رستگار کردن دیگران خودشان نیز رستگار می‌شوند. از طرفی امروز در عرصه زندگی اجتماعی با ناملایماتی روبرو هستیم که این ناملایمات قابل تحمل است اما ناملایمات نسبت به دین انسان قابل تحمل نیست.

امام جمعه مشهد افزود: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم «بِأبی أنْتُمْ وَ اُمّی وَ نَفْسی وَ أهْلی وَ مالی...» اینکه چرا همه را فدایی امام معصوم می‌کنیم و از عمق دل این کلمات را بر زبان جاری می کنیم به دلیل وابستگی به مقام ولایت و دین خداست و عشق به اهل بیت(ع) برای خداوند است.

وی در خصوص شرط امر به معروف بیان کرد: شرط امر به معروف تجاهر به گناه است، یعنی اگر گناهی آشکار نباشد هر چند شما از گناه آن فرد مطلع هستید و از روی دلسوزی تذکر می‌دهید این مصداق نهی از منکر نیست بلکه نهی از منکر در مقابل تجاهر افراد به گناه در جامعه است. متجاهر به گناه در حال جنگ با خداست و کسی که به گناه تجاهر کند در واقع هم به خدا و هم به دین خدا دهن‌کجی می‌کند. لذا انسان باید در مقابل تجاهر به فسق و فجور در جامعه بایستد؛ چراکه متجاهر به گناه در واقع به خدا اعلام جنگ کرده است.

علم‌الهدی عنوان کرد: مقابله با گناه در عرصه زندگانی اجتماعی اصل است و امروز فسق و فجور فضای زندگی را در جامعه ما در بر گرفته است. بزرگترین مظهر انقلاب اسلامی، مظاهر زندگی اجتماعی ماست؛ لذا آلودگی فضای اجتماعی زندگانی ما در جامعه با  فسق و فجوری که به چشم می‌خورد در راستای پایمال کردن و نادیده گرفتن خون شهدا و انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم با همت آمران به معروف و با وابستگی قلبی در اجرای مقابله با تجاهر به گناه، در عرصه‌های زندگانی اجتماعی موفق عمل کنیم.

در پایان این مراسم از برترین‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید