این مسجد در طی تعمیرات متوالی تغییر یافته و آنچه مانده همان ایوان اصلی مسجد است که به سبک ایوان‌های ایرانی با طاق جناغی در قسمت جنوبی ایوان و یک چهار طاقی گنبد دار که در دنباله ایوان واقع شده است.

ارسک مسجدی تاریخی در خراسان‌جنوبی

به گزارش سلام نو، مسجد ارسک اثری تاریخی مربوط به دوره صفویه است که در شهر ارسک از توابع بخش ارسک شهرستان بشرویه واقع شده‌ است. این مسجد در سال ١٣٨۴ و با شماره ١۵٢۶٩ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسجد ارسک؛ آدرس، تلفن، ساعت کاری، تصاویر و نظرات کاربران | نقشه و مسیریاب  بلد

مسجد ارسک از مساجد تک ایوانی دوره صفویه است. این بنا به صورت شمالی-جنوبی است و در حال حاضر دارای صحن و یک شبستان در جنوب ایوان است. این مسجد در طی تعمیرات متوالی تغییر یافته و آنچه مانده همان ایوان اصلی مسجد است که به سبک ایوان‌های ایرانی با طاق جناغی در قسمت جنوبی ایوان و یک چهار طاقی گنبد دار که در دنباله ایوان واقع شده است؛ از حیث بنا شبیه مسجد جامع بشرویه بوده و مصالح آن کلاً از آجرهای چهارگوش و ملات آهک و گچ است. شیوه‌ معماری آن دوران صفویه را تداعی می ‌کند، امّا اطلاعات مشخصی در دست نیست. در قسمت جنوبی این مسجد، دو باب حمام عمومی‌ که به نام حمامین حاج میرزا میربیک معروف هستند وجود دارد که بیش از دویست سال قدمت دارد.

ارسک مسجدی تاریخی در خراسان‌جنوبی

موقعیت مکانی

این بنا در خیابان اصلی شهر ارسک از توابع بشرویه واقع شده است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید