۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: 55361102

این روستا دارای ظرفیت‌ های بالایی در بخش گردشگری است ولی زیرساخت های مورد نیاز در این روستا ایجاد نشده و راه دسترسی به روستا یکی از مشکلات اساسی روستای بنود است.

بنود ساحلی دیدنی در عسلویه

به گزارش سلام نو، روستای بنود، شرقی ‌ترین روستای استان بوشهر است که در عسلویه واقع شده است. ساحل بنود، یکی از زیباترین سواحل جنوبی ایران است. راه دسترسی به روستای ساحلی بنود کمی دشوار است. اما زیبایی و کم نظیری سواحل آن به این سختی می ‌ارزد. از عجایب این جای دیدنی، وجود یک غار دریایی است که پس از گذر از تپه روبروی ‌تان نمایان می‌ شود. این منطقه یکی از لوکیشن‌ های اصلی فیلم حضرت محمد (ص) نیز بوده است.

بنود ساحلی دیدنی در عسلویه

روستای بنود در سی کیلومتری شرق عسلویه واقع شده است. این روستا از شرقی‌ ترین روستاهای استان بوشهر محسوب می ‌شود. روستای بنود با ۸۰۰ نفر جمعیت در شش کیلومتری چاه مبارک واقع شده و تا مجاورت خلیج فارس، منطقه ‌ای بسیار مستعد برای صیادی، گردشگری و انجام ورزش‌ های ساحلی است. روستای بنود را بیشتر به خاطر ساحل صخره‌ ای و باصلابت آن می ‌شناسند، فاصله‌ روستا با دریا خیلی کم است، با این حال، دریا از روستا دیده نمی ‌شود. ساحل بنود با تمام سواحلی که تا به امروز دیده ‌اید تفاوت دارد، ساحلی که چشم هر بیننده‌ ای را خیره می ‌کند. این روستا دارای ظرفیت‌ های بالایی در بخش گردشگری است ولی زیرساخت های مورد نیاز در این روستا ایجاد نشده و راه دسترسی به روستا یکی از مشکلات اساسی روستای بنود است.

بنود ساحلی دیدنی در عسلویه

نکته‌ جالب در مورد این روستا این است که ساحل آن اخیرا میزبان ساخت فیلم محمد رسول الله بوده است و بدین ترتیب می توان گفت که شهرک سینمایی زیبایی در اینجا وجود دارد که دیدنش خالی از لطف نخواهد بود. تماشای آثار و بقایای به جا مانده از این فیلم نیز در کنار صخره‌ های زیبا و دریایی آرام می ‌تواند ساحل بنود را به مقصد خوبی برای گذراندن اوقاتتان تبدیل کند. البته از غروب زیبای این منطقه نیز نمی‌ توان گذشت. از عجایب روستای بنود و ساحل آن می ‌توان به غار دریایی آن اشاره کرد. برای رسیدن به این غار باید از تپه‌ کوچکی بگذرید. در واقع، بعد از بالا رفتن و سپس پایین آمدن از سمت دیگر تپه، می ‌توانید غار را ببینید. اگر وارد غار شوید، به غار بزرگتری خواهید رسید که دارای دو دهانه است. جایی که موج های ساحل و نور خورشید در پیش رویتان قرار دارد و بی ‌شک شگفتی عجیبی را برایتان رقم خواهد زد.

بنود ساحلی دیدنی در عسلویه

امکانات

مسجدی در کنار ساحل است که مانند بقیه مساجد اهل تسنن در جنوب ایران همیشه و شبانه روزی درب آن باز است و می توان حتی برای اقامت شب به آن پناه آورد . با اینکه خیلی‌ از گردشگران ساحل بنود را برای کمپ انتخاب می‌ کنند و با توجه به شلوغی بیش از حد اینجا از زباله خبری نیست. اما ساحل هنوز از زیر ساخت لازم برای پذیرش گردشگر برخودار نیست زیرا فاقد سرویس بهداشتی مناسب، سوپر مارکت، کافی شاپ، رستوران و ... است. هیچ امکانات رفاهی در این ساحل یا نزدیک آن وجود ندارد. از سوپرمارکت‌ های روستا یا چاه مبارک باید خرید کنید.

بنود ساحلی دیدنی در عسلویه

مسیر دسترسی

این روستا در شش کیلومتری چاه مبارک و سی کیلومتری شهر عسلویه است. برای رفتن به آنجا باید از عسلویه گذشت تا به چاه مبارک رسید و از آنجا مسیر روستای بنود را در پیش گرفت از روستا تا ساحل خاکی است که حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد. اگر از مسیر جاده عسلویه به خلیج نایبند ادمه دهید با گذشتن از روستاهای بساتین و صفیه و زیار به یک سه راهی می رسید که مسیر دست راست شما را به روستای بنود در حاشیه دریا می رساند. همانطور که گفته شد از جاده اصلی حدود پنج کیلومتر جاده خاکی است و کیفیت مناسبی ندارد. با ماشین سواری می توان رفت ولی یه کم خطر دارد و رفتن با ماشین آفرود بهتر است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید