مجله‌ای پسر محمودرضا خاوری، مفسد اقتصادی فراری را به عنوان تاجر الهام سال بخش معرفی کرده است.

پسر خاوری تاجر سال شد! / چه خبر از محمودرضا خاوری؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، مجله تایکون در یکی از شماره‌های اخیر خود اردوان (اردی) خاوری، پسر محمودرضا خاوری مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده در ایران به‌خاطر مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی را به‌عنوان «تاجر الهام‌بخش» سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.

در گزارش مجله تایکون درباره اردوان خاوری آمده است: «اردوان خاوری متعلق به خانواده‌ای است که چندین نسل سابقه کارآفرینی دارند و تجربه صدها سال کسب و کار و ظرافت‌های آن به او ارث رسیده است.»

گزارش مجله تایکون درباره دیگر فعالیت‌های دیگر اقتصادی اردوان خاوری نوشته است: «ارتباط دایمی اردوان خاوری با صاحبان کسب و کارهای اماراتی باعث شد تا او در سال ۲۰۰۷ یک شرکت بازرگانی تخصصی در زمینه خرید و فروش مصالح ساختمانی در این کشور راه‌اندازی کند.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «مشتریان شرکت نیز افراد موفق کارآفرین هستند و ثروت موروثی آن‌ها باعث شده است نیازهای خاص داشته باشند. آقای خاوری و تیم او نیز دارای چنین پشتوانه‌ای است و به همین علت می‌توانند با آن‌ها همذات‌پنداری کنند.»

در گزارش مجله تایکون درباره اردوان خاوری آمده است: «هنگامی که اردوان خاوری در ۱۸ سالگی تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفت، کسی به او توجه نکرد؛ زیرا بسیار جوان بود.

این گزارش درباره فعالیت‌های اقتصادی اردوان خاوری از ۱۸ سالگی چنین شرح داده است: «اردوان خاوری در سال ۲۰۰۵ شروع به فعالیت در صنعت سفر و گردشگری کرد.

چه خبر از محمودرضا خاوری؟

او طی ۳ سال فعالیت، تبدیل به یکی از ۳ شرکت بزرگ فعال در آژانس‌های مسافرتی در کانادا شد و شرکت او ۱۱ دفتر در سراسر کشور تاسیس کرد و خدمات فروش عمده خدمات مسافرتی به بیش از ۲۵ آژانس در کشور ارایه داد.

افراد و شرکت‌های ثروتمند و برجسته در زمره مشتریانش بودند و به همین علت شرکت او جزو نخستین آژانس‌های مسافرتی غربی بود که بسته کامل تور گردشگری دبی را به مشتریان ارایه داد.»

پدر اردوان یعنی محمودرضا خاوری، در سال ۲۰۰۵ شهروندی کانادا را دریافت کرده است. خانواده خاوری دست‌کم از سال ۲۰۰۱ در کانادا زندگی می‌کنند.

محمودرضا خاوری در مهر ۱۳۹۰ به بهانهٔ «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت.

خاوری توسط دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ایران به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و بابت دریافت رشوه به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌است.

نام خاوری برای مدتی در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل وجود داشت ولی از اواسط مهر ۱۳۹۵ خورشیدی، نام وی به عنوان یک شخص در حال تعقیب در وب‌سایت اینترپل مشاهده نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید