در حین اجرای پروژه با وجودی که در ابتدا پروانه برای چهار طبقه طراحی شده بود، ولی متأسفانه طبقات بیشتری به این پروژه اضافه می‌شود یعنی محاسبه اولیه برای چهار طبقه بود، اما در حین ساخت طبقات دیگری به ساختمان اضافه می‌شود بدون اینکه نقشه اولیه و محاسبات اولیه تغییرکند.

شهرداری آبادان در ساختمان متروپل شریک بوده است!

به گزارش سلام نو، با اعلام رئیس کمیسیون عمران مجلس مبنی بر مشارکت شهرداری آبادان در متروپل می‌توان یکی از مقصرین این حادثه را ارگان شهرداری دانست؟

به نقل از صدا و سیما، رضایی کوچی گفت:حادثه متروپل در آبادان یک تلنگری به همه کشور بود و ممکن است در شهرهای دیگر هم این اتفاق بیفتد که نقش نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی پررنگ‌تر می‌شود.

وی گفت: این ساختمان به صورت مشارکت بین بخش خصوصی و شهرداری در حال انجام بوده است و از نظر من تعارض منافع صورت گرفته چرا که شهرداری شریک این ساختمان است و از یک طرف وظیفه نظارت دارد و ما باید در قوانین یک دستگاه نظارتی دیگری را در پروژه‌های مشارکتی مشخص کنیم.

کوچی گفت: ابتدای کار با وجود اینکه باید نظام مهندسی برای نظارت ورود می‌کرد به هر دلیلی یک شرکتی به صورت مشاوره، کار طراحی و نظارت را به عهده گرفته که با مداخله وزارت راه و شهرسازی نهایتاً نظام مهندسی سه مهندس ناظر بر این پروژه مشخص می‌کند.

درخواست مکرر برای توقف کار

وی افزود: در حین اجرای پروژه با وجودی که در ابتدا پروانه برای چهار طبقه طراحی شده بود، ولی متأسفانه طبقات بیشتری به این پروژه اضافه می‌شود یعنی محاسبه اولیه برای چهار طبقه بود، اما در حین ساخت طبقات دیگری به ساختمان اضافه می‌شود بدون اینکه نقشه اولیه و محاسبات اولیه تغییرکند.

کوچی گفت: مهندسین ناظری که نظارت داشتند از طرف نظام مهندسی چندین بار تذکر داده و درخواست توقف کار را داشتند، ولی چون شهرداری در آنجا منافع داشته است متأسفانه توجه نکرد که در این شرایط ابتدا ناظرین اول انصراف می‌دهند و ناظرین دیگری جای آن‌ها را می‌گیرند.

وی افزود: سوال اینجاست زمانی که مهندس ناظر درخواست توقف ساخت را داد وظیفه شهرداری چیست؟ بعد وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالیه اینجا چه نقشی دارد؟ فرض بر اینکه مهندس ناظر گزارش داد و شهرداری کار را تعطیل نکرد اینجا وزارت راه و شهرسازی از نظر من وظیفه دارد در جایگاه نظارت عالیه ورود و کار را متوقف کند.

کوچی گفت:نظام مهندسی آبادان با فرماندار و دادستان وقت مکاتبه‌ای کرده که این پروژه در حال تخلف است، ولی متأسفانه اتفاقی نیفتاده است یعنی شورای شهر، دادستان و فرماندار در جریان کار بودند، این قدر تخلف محرز بوده که یک فرد معمولی هم متوجه تخلف می‌شد، ولی متأسفانه کسی اقدامی نکرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید