سارا؛ بلاگر، عاشق و معتاد به سفره. ایرانگرد و جهانگرده و از طریق تولید محتوایی که از سفرهاش داره مخاطب‌های زیادی رو با خودش همراه می‌کنه. سارا در رشته حقوق بین‌الملل تحصیل کرده و در همین راستا هم مشاوره می‌ده، به بچه‌های دیرآموز زبان انگلیسی آموزش می‌ده و هر فرصتی که پیش میاد رو به سفر می‌گذرونه. اون در سفری به استان زیبا و دیدنی گیلان، به دریاچه‌ای زیبا می‌ره و برامون از محل قرارگیری این دریاچه، نحوه رسیدن به اون و نکاتی که رعایت‌شون هنگام بازدید از دیاچه لازمه می‌گه، پس با ما همراه باشید تا با معرفی سارا بیشتر از «دریاچه سقالکسار» بدونیم.

دریاچه سقالکسار، طبیعتی دیدنی در جنوب رشت/ روایتی از سارا

سلام نو – سرویس گردشگری: سارا از مکان و دسترسی به دریاچه سقالکسار، یکی از جاذبه‌های استان گیلان می‌گه: "این‌جا دریاچه سد سقالکسار هست که در روستای سقالکسار در دهستان لاکان و ۱۶ کیلومتری جنوب شهر رشت (حدود نیم‌ساعت از مرکز شهر) و در جاده جیرده قرار گرفته. آدرس این‌جا می‌شه استان گیلان، رشت، فلکه انتظام، ۱۰ کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالکسار. اگر از سمت تهران میاین باید از طریق آزادراه تهران کرج و بعد آزادراه کرج قزوین به سمت رشت برید. بعد از پلیس راه از طریق تقاطع روگذر به سمت فومن حرکت کنین و بعد از طی حدودا ۱۰ کیلومتر به بقعه‌ی آقا سید شریف می‌رسین و با پیچیدن به سمت چپ وارد روستا می‌شین. از این‌جا به بعد تابلوهای راهنما شما رو به سد خاکی سقالکسار می‌رسونن. فاصله روستای سقالکسار تا تهران حدود ۳۲۰ کیلومتره که تقریبا چهار ساعت و نیم زمان میبره."

دریاچه سقالکسار، طبیعتی دیدنی در جنوب رشت/ روایتی از سارا



اون در ادامه به نکات مهمی اشاره می‌کنه که با رفتن به این دریاچه شورانگیز نیاز هست تا رعایت کنیم: "جاده تا خود دریاچه آسفالته و دور دریاچه فقط خاکیه که ماشین سواری هم می‌تونه بره. شنا، ماهیگیری،کمپ و شب مانی در دریاچه سقالکسار ممنوعه. ورودی دریاچه ماشینی ۱۰ هزار تومنه. اطراف دریاچه کافه، رستوران، سرویس بهداشتی، قایق قویی موجوده. تلفن همراه آنتن میده و اینترنت هم دارین." اون در نهایت درخواستی برای زیبا موندن این محیط طبیعی داره و می‌گه: "لطفا با فرهنگ باشیم و این طبیعت زیبا رو با زباله هامون زشت نکنیم و اگر زباله ای هم دیدیم از روی زمین برداریم."

دریاچه سقالکسار، طبیعتی دیدنی در جنوب رشت/ روایتی از سارا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید