محمدی با تأکید بر اینکه در این خصوص پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: هنر این است که اجازه ندهیم چنین اتفاقی بیفتد و پیشگیری کنیم. روزانه تعداد زیادی از مردم به چنین ساختمان هایی مراجعه کنند و باید اقدامات لازم انجام شود.

 سازندگان ساختمان های پرخطر تاجران مرگ هستند / لیست ساختمان‌های پرخطر تهران منتشر می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از خدمات رسانی آتش نشانان تهران در حادثه متروپل در همان روزهای نخست حادثه فروریختن ساختمان متروپل خبرداد.

قدرت اله محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون حادثه ساختمان متروپل شهر اظهار کرد: جوانان شهر آبادان  به صورت خودجوش موکب های صلواتی ایجاد کردند و در کنار دو هزار نفر نیروی امداد رسانی و پشتیبانی، وارد شدند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه متروپل در ۱۱ طبقه و یک طبقه منفی در کاربری تجاری، مسکونی و پارکینگ ساخته شده است، خاطرنشان کرد: ۱۶ واحد تجاری در طبقه همکف و دفتر صاحب ملک و چند ملک اداری عملیاتی شده بود و خوشبختانه هنوز به بهره برداری نرسیده بود و اگر افتتاح می شد فاجعه انسانی بزرگی رخ می داد.
وی افزود: مشکل بزرگ برای امدادرسانی این بود که بخشی از سازه باقی مانده و کامل تخریب نشده که سرعت در آواربرداری را دچار مشکل کرده است. به واسطه چند دوربین در ساختمان های اطراف، تمام حرکات در سازه ها رصد می شود.
محمدی با بیان اینکه اگر در حین عملیات ریزش انجام شود تلفات بیشتری از حادثه اصلی داشت، خاطرنشان کرد:  روز اول هفت نفر زنده از زیر آوار خارج شدند. عملیات از روز پنجم با جدیت و سرعت بیشتری انجام می شود و اگر اتفاق خاصی نیفتد جستجوی مفقودین به پایان می رسد و فاز بعدی آن تخریب کلی ساختمان و جمع آوری آوار است.
وی با بیان اینکه شش استان همکاری لازم را داشتند، اظهار کرد: فرماندهی این عملیات توسط آتش نشانی تهران صورت گرفت و خوشبختانه همکاری خوبی انجام شد و اقدامات به خوبی مدیریت شده است.
محمدی با بیان اینکه ۱۱ طبقه آوار در مساحت دو هزار متر مربع ترکیبی از بتن، اسکلت و میلگرد روی هم انباشته است، تصریح کرد: بعید است چنین آواربرداری در کشور تا به حال انجام شده باشد. از چهار جبهه اقدامات انجام شده و با رضایت مالکین چهار ملک تخریب شد و عملیات در حال انجام است تا چند روز آینده کار به اتمام برسد.
وی افزود: سودگران و تاجران مرگ عنوانی است که باید برای سازندگان ساختمان های پرخطر باید به کار گرفت. حتما لیستی از ساختمان‌های پرخطر منتشر می‌شود و هیچ ترسی در این زمینه نداریم. با جان مردم معامله نمی کنیم. دشمنان بهره برداری هایی را انجام دادند و فیلم تهیه می کردند تا در این حادثه سیاه نمایی کنند.
محمدی با تأکید بر اینکه در این خصوص پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: هنر این است که اجازه ندهیم چنین اتفاقی بیفتد و پیشگیری کنیم. روزانه تعداد زیادی از مردم به چنین ساختمان هایی مراجعه کنند و باید اقدامات لازم انجام شود.
همچنین در ادامه جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران  در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم طرح جامع ایمنی است که هشت سال در حال رفت و برگشت است، اظهار کرد: اگر این طرح ابلاغ شود آتش نشانان ضابط قانونی خواهند بود و می توانند برخورد لازم را داشته باشند.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: این طرح هنوز ابلاغ نشده و پیگیری هایی که انجام می شود عموما توصیه است و پشتوانه اجرایی ندارد. به نتیجه رسیدیم که ساختمان های پرخطر را شناسایی کنیم و بر اساس مهلت نواقص برطرف شود و در صورت عدم اقدام پلکانی برخورد شود.
وی تأکید کرد: ساختمان های مسکونی و تجاری قدیمی به لحاظ ایمنی دچار مشکل هستند و در مرحله بعدی باید به سراغ این بخش برویم. انتشار لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطر جزء تاکیداتی بوده که به آتش نشانی اعلام شده است.
بر اساس این گزارش در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه تأکید کرد: در این زمینه دیگر دستگاه ها از جمله قوه قضاییه نیز باید وارد عمل شوند و همه باید کنار هم باشند.
همچنین سید محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش نشانی جایگاه ضابط قانونی در کشورهای دیگر دارد، اظهار کرد: متاسفانه در ایران، آتش نشانی این جایگاه قانونی را ندارد و درخواست داریم در این زمینه اقدام شده و این اختیار به آتش نشانی داده شود.
در ادامه سوده نجفی  عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه ۵۰ آتش نشان پایتخت در این روزها در آبادان تلاش کردند، یادآور شد: در این زمینه باید قدردانی صورت بگیرد و سازمان زیباسازی نیز در این خصوص وارد عمل شود.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اخطار به مالکین ۱۲۹ ساختمان پرخطر داده شده است، گفت: هفته ای مالکین سه ساختمان به قوه قضاییه دعوت می شوند و اخطاریه دریافت می کنند و مهلتی برای ایمن سازی ساختمان به آنها داده شود که در صورت عدم اقدام در مرحله اول آب و برق قطع و در مرحله بعدی پلمپ می شود.
مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران  تأکید کرد: باید سرعت این اقدام بیشتر شود تا ظرف شش ماه این ساختمان ها رفع خطر شود تا به سمت ساختمان های میان خطر برویم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اولویت ما با ساختمان های پر خطر تر است. باید ببینیم شکاتی از سوی شهرداری در خصوص این ساختمانها صورت گرفته که دادستانی پیگیری کند؟ اگر صرفا رونوشت برای دادستانی باشد مبدأ عملیات برای دادستانی نخواهد بود.
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید