در دو ماهه نخست امسال، بیش از ۸.۵ میلیارد دلار صادرات در گمرک ثبت شده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش بالغ بر ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی وارد کشور می‌شود / ثبت صادرات ۸.۵ میلیارد دلاری در گمرک

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس کل گمرک ایران از ثبت صادرات ۸.۵ میلیارد دلاری از گمرکات ایران در ۲ ماهه امسال خبر داد و گفت: کالاهای اساسی مردم به سرعت تامین می‌شود.

علیرضا مقدسی شامگاه شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی که در استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: در زمینه صادرات اقلام و واردات کالاهای اساسی به داخل کشور شاهد رشد بسیار مناسبی هستیم، به طوری که هم اکنون در خصوص ورود کالاهای اساسی به داخل کشور، به صورت تقریبی و میانگین هر ۱۵ ثانیه یک کامیون انجام می‌شود.

وی افزود: روند تخلیه اقلام اساسی در گمرکات نیازمند انجام مقدمات است که پس از طی این تشریفات قانونی، شاهد ورود بیش از ۷۰۰ هزار تن از اقلام اساسی خواهیم بود. همچنین ۴۰۰ هزار تن از این اقلام نیز مراحل تخلیه را می‌گذرانند.

رئیس کل گمرک ایران، عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش تمام همکاران در گمرکات شاهد افزایش و رشد مناسبی در حوزه واردات کالاهای اساسی و نیز صادرات اقلام از گمرک هستیم.

وی ادامه داد: تنها در دو ماهه نخست امسال، بیش از ۸.۵ میلیارد دلار صادرات در گمرک ثبت شده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش بالغ بر ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مقدسی ابراز داشت: سهم آذربایجان‌غربی از صادرات امسال، حدود ۱۱۲ میلیون دلار است که باید تلاش شود تا رشد بیشتری داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به حذف ارز ترجیحی که توسط دولت سیزدهم اجرایی شده، گفت: این اقدامی شجاعانه بود که با ورود دولت سیزدهم به مرحله اجرا درآمده و با توجه به شرایط خاص جهانی، با حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش ذخایر در کشور خواهیم بود.

رئیس کل گمرک ایران، در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد که در زمینه تامین اقلام اساسی در کشور مشکلی پیش نیاید و با تدابیر اتخاذ شده توسط دولت، تمام کالاهای مورد نیاز مردم به سرعت تامین و ذخیره شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید