دیوار کشی پاکستان از نظر امنیتی برای هر دو کشور خوب است و مشکلی در ترددهای رسمی ایجاد نخواهد کرد

ایجاد دیوار مرزی بین ایران و پاکستان تایید شد

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین،‌ مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره آنچه در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر دیوارکشی مرزی پاکستان در مرز با ایران عنوان می شود،‌گفت: دیوار کشیدن در مرزهای مشترک مانند همان کاری که ایران با افغانستان انجام داد و برای جلوگیری از تردد از مبادی غیر رسمی و ترددهای غیرمجاز شیوه مناسبی است.

طی هفته‌های گذشته برخی از کامیونداران ایرانی که تاریخ ویزای آن‌ها تمام شده، نمی‌توانند به پاکستان بروند و مقامات این کشور دلیل آن را کمبود هولوگرام ویزا اعلام می‌کند.

جواد هدایتی درباره مشکل کامیون‌داران ایرانی در مرز پاکستان اظهار کرد: مشکلی که به وجود آمده این است که صدور ویزا برای کامیونداران ایرانی در سفارت و کنسولگری‌های مشهد و زاهدان دچار مشکل شده است و به همین دلیل آن دسته از رانندگانی که تاریخ ویزای آن‌ها به اتمام رسیده نمی‌توانند ویزای خود را تمدید و به همین علت نیز نمی‌توانند در مرز پاکستان تردد کنند.

وی افزود: پس از پیگیری‌های متعدد از طریق وزارت امور خارجه و سازمان راهداری، مسئولان کنسولگری‌های مشهد و زاهدان اعلام کردند که هولوگرام صدور ویزا تمام شده و از پاکستان هنوز ارسال نشده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه راننده‌هایی که ویزای آن‌ها اعتبار دارد، می‌توانند به پاکستان بروند، ادامه داد: در این زمینه وزارت امور خارجه مذاکرات متعددی با دولت پاکستان داشته و ما نیز چهارشنبه هفته گذشته با سفیر این کشور ملاقاتی داشتیم و اعلام کردند که مشکل حل شده و به زودی هولوگرام ویزا به کنسولگری‌های زاهدان و مشهد خواهد رسید و از امروز صدرو ویزا آغاز خواهد شد.

هدایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آنچه در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر دیوارکشی مرزی پاکستان در مرز با ایران صحت دارد؟ گفت: دیوار کشیدن در مرزهای مشترک مانند همان کاری که ایران با افغانستان انجام داد و برای جلوگیری از تردد از مبادی غیر رسمی و ترددهای غیرمجاز شیوه مناسبی است.

وی اظهار کرد: دیوار کشی پاکستان از نظر امنیتی برای هر دو کشور خوب است و مشکلی در ترددهای رسمی ایجاد نخواهد کرد و می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات مرزی مانند قاچاق مواد مخدر و تحرک گروه‌های تروریسی در منطقه را بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید