تصاویری از اولین تپ تاپ مجهز به پردازنده RISC-V توسط یک اکانت منتشر شده است که مجموعه‌ای معماری دستورالعمل‌ها را در آن به نمایش می‌گذارد.

اولین لپ تاپ RISC-V جهان می تواند به‌زودی معرفی و روانه بازار شود

این تصاویر در پایان ارائه‌ای که اوایل ماه جاری در پاریس انجام شد، مشخص شده است و فیلیپ تامسون رئیس کمیته نرم‌افزاری RISC-V آن را نمایش می‌داد. او در سخنرانی خود گفت که: «سوال بزرگی که همه از خود می‌پرسند این است که آیا ما شاهد معرفی اولین لپ تاپ RISC-V در سال جاری خواهیم بود یا خیر. این یک لپ تاپ اسرار آمیز است که در فناوری متفاوتی به همراه دارد و من هنوز هم باید این سوال را برای شما باقی گذارم. شاید تا کنون هم یک لپ تاپ RISC-V در بازار داشته‌ایم».

پیشروی بیشتر لپ تاپ‌های RISC-V

RISC-V یک معماری مجموعه دستورالعمل است که به‌صورت رایگان و منبع باز ارائه شده است که براساس عمان اصوی طراحی هسته‌های آرم بوده است و هر بار می‌تواند در یک SoC ادغام شود. پتنت این معماری جدید هم ثبت شده است و می‌توانید نگاه ویژه‌ای به آن در آینده لپ تاپ‌ها داشته باشید. در حال حاضر، پردازنده‌های مبتنی بر RISC-V بسیار از کمتر از تراشه‌های مبتنی بر آرم یا X۸۶ هستند که امروزه به‌صورت رایج در لپ تاپ‌های بازار وجود دارند. اما به نظر می‌رسد که RISC-V به‌صورت پیشرو در حال حرکت است و خرید لپ تاپ RISC-V به زودی امکان پذیر خواهد شد.

به عنوان مثال، چین اکنون به شدت روی لپ تاپ‌های RISC-V کار می‌کند و به این امید که وابستگی خودشان را به شرکت‌های نیمه هادی غربی به حداقل برسانند، روی آن کار می‌کنند. حتی اینتل هم در این فضا مشغول به کار است و احتمالا به این نتیجه رسیده است که X۸۶ نمی‌تواند در بلند مدت برای بهره وری انرژی با تراشه‌های جدید مقابله کند. موفقیت اخیرا پردازنده‌های مبتنی بر آرم روی تراشه‌های سری ام اپل گواهی برای این موضوع است که طراحی‌های RISC آینده بازار کامپیوترهای شخصی قدرتمند و ایستگاه‌های کاری را در دست دارند و این همان چیزی است که RISC-V نیز می‌تواند در مسیر ان قرار گیرد.

این سازمان در مورد جاه طلبی‌های خود در زمینه تولید اولین لپ تاپ مجهز به RISC-V فکر می‌کند و تا پایان سال احتمالا حرف‌های جالب دیگری را نیز خواهیم شنید. تا به حال، موارد خاصی برای کار روی این معماری وجود داشته است، اما صرفا در حد تئوری هستند و تا زمان رسیدن به دوران هیجان انگیز تولید این لپ تاپ‌ها، باید کمی هم صبر کنیم. این که آیا لپ تاپ‌های خاص RISC-V می‌توانند به دنیای واقعیت بیایند یا خیر، حدسیاتی است که استاداران دانشگاه هم روی آن کار می‌کنند. اما ماهیت ماجرا به این اشاره می‌کند که فناوری RISC-V جدول زمانی پیش بینی شده خود را دارد و می‌توانیم در آینده واقعا شاهدش باشیم.

اولین لپ تاپ RISC-V جهان می تواند به‌زودی معرفی و روانه بازار شود

خرید لپ تاپ اپل

می‌دانیم که مک بوک‌های اپل اخیرا با تراشه‌های جدید و اختصاصی اپل به نام M۱ روانه بازار می‌شوند و سر و صدای زیادی را در بازار به پا کرده‌اند. دلیل آن هم کاملا مشخص است. چرا که این تراشه‌ها دنباله روی معماری جدیدی هستند که به راحتی می‌توانند تراشه‌های کنونی بازار در لپ تاپ‌های دیگر را شکست دهند. تراشه M۱ به راحتی قدرت گرافیکی بیشتری دارد و حتی نسخه‌های M۱ Max و M۱ Ultra را هم داریم که در کنار M۱ Pro شرایط بسیار بهتری را برای لپ تاپ‌های آینده اپل ایجاد می‌کنند. پاپل از تراشه‌های جدید خود رونمایی کرده است و این احتمال وجود دارد که در سال جاری، تراشه M۲ نیز معرفی شود. این تراشه می‌تواند انقلاب دیگری را در اپل سیلیکون ایجاد کرده و شرایط را برای اپل بهتر کند.

لپ تاپ‌های اپل قیمت بالاتری نسبت به دیگر محصولات کمپانی‌های مختلف دارند. اما چنین امکانات شگفت انگیز و طراحی زیبا سبب شده است که ارزش چنین هزینه بالایی برای این محصولات هنوز هم وجود داشته باشد. شما با خرید لپ تاپ اپل می‌توانید چندین سال قدرت و سرعت لازم برای انجام تمام کارهای خود را داشته باشید. این کارها می‌توانند در حوزه روزمره، دانشگاهی، کاری و موارد دیگر سرگرمی باشند. این لپ تاپ‌ها در ادیت ویدیو و کارهای گرافیکی می توانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند و به همین دلیل مورد توجه قرار گرفته‌اند.

لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ‌های گیمینگ بازار توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها ایسوس و ایسر هستند. البته با خرید لپ تاپ اچ پی Omen و لنوو هم می‌توانید محصولات گیمینگ جالبی را داشته باشید. این لپ تاپ‌ها همواره بهترین پردازنده گرافیکی را از انویدیا و AMD دارند که می‌توانند امکان اجرای بازی‌های AAA بازار را در یک لپ تاپ قابل حمل فراهم کنند. لپ تاپ‌های گیمینگ تنها برای بازی مناسب نیستند و به دلیل مشخصات بالایی که دارند، می‌توانند در دیگر زمینه‌های کاری هم برای شما سودمند باشند

اولین لپ تاپ RISC-V جهان می تواند به‌زودی معرفی و روانه بازار شود

شما می‌توانید از لپ تاپ گیمینگ خود برای ادیت ویدیو استفاده کرده و پا را فراتر بزارید. همیشه بیاد داشته باشید که برنامه‌های سنگینی مانند پریمیر پرو و فتوشاپ برای اجرای بهتر به سیستم‌های قدرتمندی مانند لپ تاپ‌های گیمینگ نیاز دارند. همین موضوع سبب شده است که این محصولات در بازار علاقه‌مندان زیادی داشته باشند. البته باید قیمت لپ تاپ‌های گیمینگ را نیز مدنظر داشته و ببینید که با بودجه نهایی شما سنخیت دارند یا خیر. در صورت اینکه مشکلی نداشتید، به راحتی می‌توانید از این لپ تاپ‌ها در سال‌های متمادی استفاده کرده و چند سال بازی‌های مهم را روی آن‌ها نصب و اجرا کنید.

خرید لپ تاپ از فروشگاه مقداد آی تی

فراموش نکنید که می‌توانید برای خرید لپ تاپ در طرح‌ها و نقش‌های متنوع به سایت مقداد آی تی مراجعه کنید. مقداد آی تی امکان مقایسه و بررسی مدل‌های مختلف را فراهم کرده است و بدون مشکل خاصی می‌توانید اقدام به خرید کنید. بازه‌های قیمتی را نیز خودتان می‌توانید تعیین کرده و برخی از قطعات که برای‌تان مهم‌تر هستند را نیز تعیین وضعیت کنید. در این شرایط در میان هزاران لپ تاپ موجود در فروشگاه مقداد آی تی می‌توانید سریع‌تر به گزینه نهایی خود دست پیدا کنید. این‌ها مواردی هستند که در خرید لپ تاپ حتما باید به آن‌ها توجه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید