عرق گیاهی برای تقویت اعصاب روش کاملا طبیعی است که می تواند آرامش را به روح و روان شما بازگرداند. برخی افراد خیلی زود از زندگی روزانه و محیط کار خود به دلیل مشغله های زیاد عصبانی می شوند.

 آرامش اعصاب با خودرو این عرقیات گیاهی

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین ، عصبانیت و خشم ممکن است زندگی شخصی آنها را دچار مشکل کند. تغذیه درمانی با داروهای گیاهی نقش موثری در از بین بردن خشم وعصبانیت دارد . برخی از گیاهان داویی قدرت بالایی در تسکین اعصاب و آرامش دارند. بنابراین اگر شما جز افرادی هستید که زود عصبانی می شوید و خشم خود را نمی توانید کنترل کنید، می توانید با مصرف گیاهان دارویی چه به صورت عرق گیاهی یا دمنوش به ذهن خود آرامش ببخشید. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی و بررسی دمنوش و عرق گیاهی تقویت اعصاب پرداخته ایم. با ماهمراه باشید.

عرق نعناع 

بهتر است روزی یک بار شربت نعناع بنوشید زیرا عرق نعنا خواص فراوانی دارد . این گیاه مسکن ، آرامش بخش و قاعده آور  و درمان بی خوابی و کم خوابی است. عرق نعنا طبیعتی خنک و تازه دارد و باعث کاهش دما و راحتی بدن می شود.

عرق سکنجبین

سکنجبین طبع خنکی دارد و باعث کاهش حرارت و ایجاد آرامش می شود. با نوشیدن آن دمای بدن کاهش می یابد و باعث ازبین رفتن گرما ی درونی بدن می شود.با عرق سنبل الطیب می توانید شربت تهیه کنید که برای ازبین برنده تنش های عصبی، بی‌خوابی و اضطراب است و از پیری زودرس هم جلوگیری می کند.

عرق سنبل الطیب

عرق سنبل الطیب آرامش بخش و خواب آورو ضد استرس است که باعث تسکین و تقویت اعصاب می شود و باعث درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب می شود. برای تهیه شربت آن، عرق را با نصف لیوان آب مخلوط می کنیم و یک قاشق غذاخوری عرق سکنجبین و مقداری تخم شربتی یا خاکشیر نیز به آن اضافه می کنیم

عرق شاه تره

از بهترین عرقیات گیاهی است که اخلاقتان را بهبود می بخشد. این عرق طعم ملایم و بوی بسیار مطبوعی دارد. از خواص دیگر این شربت این است که نشاط آور، خنک کننده و صفرا بر است. شربت آن را می توان به تنهایی یا با خاکشیر میل کرد. سعی کنید هرروز از این عرق استفاده کنید تا عملکرد کبد تقویت شود.

 عرق بیدمشک

برای اینکه استرس و تنش های مشغله روزانه شما کاهش یابد، می توانید ازیک نوشیدنی خنک و گوارا تهیه شده از عرق بیدمشک استفاده کنید. عرق بیدمشک آرام‌بخش و برطرف کننده درد و خستگی است.. عرق بیدمشک از پرمصرف ترین روش های استفاد ه از این عرق است. این عرق مقوی قلب و تنظیم کننده تپش قلب است.

عرق آویشن

عرق آویشن دارای خواض ضد اسپاسم است . عرق آویشن خستگی و کوفتگی ها را تسکین می دهد . این عرق هم چنین بهبود  دهنده دردهای مفصلی و سیاتیک است. ترکیب این عرق با آویشن، آب و سکنجبین یک نوشیدنی عالی و مفید برای شماست. از خواص دیگر آن  این است که ضدعفونی کننده مجاری تنفسی است.

عرق زعفران 

عرق زعفران فرح بخش و نشاط آور است و برای رفع عصبانیت و بهبود خواب بسیار موثر است. از این عرق برای افزایش هوش، تقویت حافظه و درمان افسردگی استفاده می کنند. اگر می خواهید روحیه قوی داشته باشید و همیشه شاد و خندان باشید ، حتما از زعفران مصرف کنید.

 دمنوش بابونه

دمنوش بابونه خواص بی نظیر آن برای سلامتی دارد. دمنوش بابونه یکی از دمنوش های گیاهی مقوی و سنتی است که در ایران شناخته شده است. بابونه تسکین دهنده سیستم های عصبی و کنترل کننده هورمون های تولید درد است. این گیاه آرامش دهنده سیستم اعصاب سمپاتیک است و یک دمنوش عالی برای برای کاهش درد، افسردگی دوران قاعدگی است.

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین از داروهای آرامش بخش است که باعث حفظ آرامش روح و روان می باشد. دارچین دارای بیش از ۴۱ نوع ترکیب  موثر برای سلامت مغز و قلب است. این گیاه ضد میکروب و ضد التهاب و سرشار از آنتی اکسیدان است و به خاطر این خواص درمان کننده بسیاری از بیماری ها است.

دمنوش هل

دمنوش هل تقویت کننده مغز و تمدد اعصاب است . آنتی اکسیدان های موجود درآن باعث افزایش جریان خون به مغز می شود. این عرق بسیار معطر و گوارا است و باعث بهبود سردردهای عصبی می شود و بی خوابی ر ا درمان می کند

آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ با بهبود جریان خون به مغز و افزایش سروتونین خون علاوه بر اینکه عملکرد مغز را بهبود می بخشند، به عنوان یک آرامش بخش طبیعی به درمان استرس و افسردگی کمک می کنند.

دمنوش اسطودوخوس

دمنوش اسطودوخوس یک آرامش بخش طبیعی به درمان استرس و افسردگی است. اسطودوخوس دارای مواد مغذی است که باعث آرامش اعصاب می شود و برای درمان استرس و اضطراب بسیار مفید است. این گیاه عطر خوش بویی دارد که استنشاق آن نیز آرامش دهنده روح و ران است.

دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های قوی خاصیت ضد اضطراب قوی دارد و برای تقویت اعصاب و تنظیم عملکرد غده تیروئید بسیار پر فایده است.

دمنوش آرامش‌بخش بلوبری

بلوبری سرشاز از مواد معدنی و آنتی اکسیدان و ویتامین ها است. این دمنوش بسیار آرامبخش است و استرس و اضطراب را درمان می کند.

دمنوش گیاهی مریم‌گلی

برای تهیه این دمنوش مقداری از گلبرگ آن را در آب می جوشانید. دم کشیدۀ این دم‌نوش بهتر است بعد از وعده غذایی میل شود. از نظر طب سنتی این دمنوش خاصیت آرام بخشی فراوانی دارد .

دمنوش مرزنگوش یا مرزنجوش

مرزنگوش که به نام مرزنجوش هم شناخته می شود. ازاین دمنوش برای تمدد اعصاب، درمان استرس، اضطراب، افسردگی استفاده می شود و هم چنین علایم پیش از قاعدگی را بهبود می بخشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید