۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 55360840

رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه در راس یک هیئت بلندپایه وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

سفر اردوغان به باکو

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به دعوت الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود از فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول به آذربایجان سفر کرده بود، وارد باکو پایتخت این کشور شد.

یعقوب ایوب‌اوف معاون نخست‌وزیر آذربایجان، حلف حلف‌اوف معاون وزیر امور خارجه، رشاد ممداوف سفیر آذربایجان در آنکارا، جاهد باغچی سفیر ترکیه در باکو، سرتیپ زکریا یالچین وابسته نظامی، سرلشکر بختیار ارسای فرمانده گروه ویژه آذربایجان از اردوغان در فرودگاه استقبال کردند.

امینه اردوغان بانوی اول، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه، محمود اوزر وزیر آموزش و پرورش، واحد کِریشچی وزیر جدید کشاورزی و جنگلداری، عادل کارا اسماعیل‌اوغلو، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها، عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه، فخرالدین آلتون رئیس اداره ارتباطات ریاست جمهوری و ابراهیم چلیک سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اردوغان را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در چارچوب این سفر که با روز استقلال آذربایجان مصادف شده است؛ در جشنواره هوانوردی، فضا و فناوری «تکنوفست» باکو شرکت خواهد کرد.

اردوغان همچنین در برنامه‌های افتتاحیه مرکز خدمات آسان و یک مرکز علمی نیز شرکت خواهد کرد.

وی سپس در دیدار دوجانبه با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و ضیافت شام نیز شرکت می‌کند.

جشنواره هوانوردی، فضا و فناوری «تکنوفست» که چهار سال با موفقیت در ترکیه برگزار شد، از ۲۶ تا ۲۹ مه در باکو، پایتخت آذربایجان برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید