آمار و ارقام جدید سازمان ملل نشان می دهد ۴ هزار و ۳۱ غیرنظامی از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه (اسفند ۱۴۰۰) کشته شده اند که ۲۶۱ نفرشان کودک بودند.

کشته شدن بیش از ۴ هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آمار و ارقام جدید سازمان ملل نشان می دهد ۴ هزار و ۳۱ غیرنظامی از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه (اسفند ۱۴۰۰) کشته شده اند که ۲۶۱ نفرشان کودک بودند.

به گزارش روزنامه گاردین، مقامات در اوکراین خواستار کمک های بیشتر غرب شده اند زیرا منطقه دونباس در معرض خطر تکرار بالقوه وقایعی است که شهر ماریوپل در ماه های اخیر شاهد آن بوده است.

در همین حال، سخنگوی سازمان ملل با اعلام اینکه جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده، اظهار داشت که سازمان ملل نگران سرنوشت غیرنظامیان است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: اوکراین وارد چهارمین ماه جنگ می شود و همکاران ما به شدت نگران سرنوشت غیرنظامیان هستند، زیرا خصومت ها در استان های شرقی، به ویژه در لوگانسک و دونتسک، تشدید شده است.

از سویی کارل نهامر صدراعظم اتریش اعلام کرد در گفت و گو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، وی نشان داده آماده مذاکره در مورد مبادله اسرا با اوکراین است.

اما رسانه روسی مدوزا گزارش داد که مقام های نزدیک به کرملین گفته اند مسکو در حال برنامه ریزی برای پیروزی تمام عیار در اوکراین تا پاییز است و ممکن است دوباره تلاش کند کی یف پایتخت اوکراین را در اختیار گیرد.

همچنین فرماندار منطقه لوگانسک در شرق اوکراین گفت نیروهای اوکراینی ممکن است مجبور شوند از این منطقه عقب نشینی کنند تا از اسیر شدنشان جلوگیری شود.

گزارش دیگری حاکی است که نشست وزارت دفاع ناتو برای بررسی اوضاع جنگی در اوکراین در روزهای ۱۵ و ۱۶ ماه ژوئن (۲۵ و ۲۶ خرداد) برگزار می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید