زاخارووا گفت: ما صمیمانه به همه افراد تاکید داریم تا دست از تنش‌هایی که به بن‌بست منجر می‌شوند، بردارند و اقدامات جامع را برای یافتن راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک از سر بگیرند.

انتقاد سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) با بیان اینکه تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی باعث برقراری ثبات در منطقه می‌شود، گفت: اوضاع بغرنج در شبه جزیره کره را نمی‌توان با تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی حل کرد.

روز پنجشنبه چین و روسیه قطعنامه آمریکایی علیه کره شمالی را در شورای امنیت سازمان ملل با هدف وضع تحریم‌های بیشتر وتو کردند.

آمریکا پس از آن این قطعنامه را مطرح کرد که کره شمالی سه موشک بالستیک را پس از پایان سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به منطقه شلیک کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما صمیمانه به همه افراد تاکید داریم تا دست از تنش‌هایی که به بن‌بست منجر می‌شوند، بردارند و اقدامات جامع را برای یافتن راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک از سر بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: این تنها راه ممکن برای کاهش سطح تقابل و خطرات غیر قابل قبول و ارتقای اعتماد است که به یافتن راه حلی طولانی مدت برای اوضاع کنونی در شبه جزیره کره منجر می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که واشنگتن با ارائه چنین قطعنامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل نشان داد که تندروهای سیاسی دیگر وسیله‌ای برای کاهش تنش ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: ما متقاعد شده‌ایم که سیاست تشدید فشار تحریم‌ها بر کره شمالی در این مرحله به نهایت خود رسیده است. اعمال محدودیت‌های بین المللی جدید اشتباه و بیهوده است و از نظر پیامدهای انسانی، به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا غیر انسانی است.

زاخارووا همچنین خاطرنشان کرد که پیونگ‌یانگ به دلیل تحریم‌های طولانی مدت سازمان ملل و "اقدامات یک‌جانبه غیرقانونی" که بیشترین ضربه را به مردم عادی کره شمالی وارد می‌کند، "فرسوده" شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید