سرپرست وزارت دفاع طالبان از این حمله انتحاری جان سالم به در برده، اما برخی از افراد همراه وی کشته شده‌اند.

سرپرست وزارت دفاع طالبان هدف سوءقصد قرار گرفت

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از افق نوشت: منابع آگاه خبر دادند که سرپرست وزیر دفاع طالبان امروز شنبه هدف یک حمله انتحاری در ولایت ننگرهار قرار گرفته است.

منابع مذکور اعلام کردند که ملامحمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع طالبان از این حمله انتحاری جان سالم به در برده، اما برخی از افراد همراه وی کشته شده‌اند.

چند روز پیش نیز «جبهه ملی آزادگان افغانستان» ادعا کرد که طی حمله ای در کابل که آن را «جانبازانه» خواند، چند تن از مقام‌های طالبان کشته شده‌اند و ملا یعقوب نیز به شدت زخمی شده‌ است.

از سوی دیگر، شایعاتی نیز درباره تلاش شبکه حقانی برای دستگیری یا ترور ملا یعقوب در ننگرهار منتشر شده‌ است.

این در حالی است که انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری آوا، سوء‌قصد به جان سرپرست وزارت دفاع را رد کرده و آنرا یک شایعه بی اساس خواند.

طبق گفته سمنگانی، وزیر دفاع در این سفر از خط فرضی دیورند دیدار و همچنین با مقام‌های محلی و و متنفذین قومی گفتگو کرده است.

شایعاتی در صفحات اجتماعی مبنی بر سوء قصد ناکام برضد ملا محمد یعقوب طی یک حمله انتحاری در مسجدی در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار و برخی تصاویر ویدئویی در این مورد منتشر شده است.

در همین حال، وزارت دفاع طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که ملا محمد یعقوب مجاهد در سفری به ولایت ننگرهار از ولسوالی های اچین، غنی خیل، نازیان، مهمندره، لعلپور، گوشته و همچنین از مناطق مورد مناقشه خط فرضی دیورند نیز بازدید کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید