سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو مانند هر گروه دیگری در سوریه با کردها در تماس بوده و از آنها خواسته است با دمشق به گفت و گوها ادامه دهند.

ترکیه نمی‌تواند به تحولات سوریه بی‌تفاوت باشد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره اینکه مسکو به سوریه برای پس گرفتن تمامی خاکش کمک می کند، اعلام کرد که ترکیه نمی تواند نسبت به تحولات در سوریه بی تفاوت بماند.

لاوروف در مصاحبه با شبکه راشاتودی عربی، بر حضور روسیه در سوریه مطابق با قطعنامه ۲۵۴۴ شورای امنیت سازمان ملل و به دعوت دولت دمشق تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه نیروهای دعوت نشده ای نیز در سوریه مستقر هستند، گفت: نظامیان آمریکایی بخش قابل توجهی از خاک سوریه در کرانه شرقی رود فرات را اشغال کرده اند و هدفشان ایجاد به اصطلاح دولت است.

وی تصریح کرد که مسکو مانند هر گروه دیگری در سوریه با کردها در تماس بوده و از آنها خواسته است با دمشق به گفت و گوها ادامه دهند.

لاوروف گفت که توافقی که بتواند موجودیت همه طرف ها در یک کشور متحد را تضمین کند، بهترین راه حل است.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد چندی پیش در جلسه شورای امنیت بر لزوم خروج نیروهای غیرقانونی خارجی از خاک این کشور تأکید کرد. «بسام صباغ» در جلسه شورای امنیت گفت که تلاش‌های سوریه برای دستیابی به ثبات اقتصادی و اجتماعی و بهبود شرایط زندگی مردم این کشور با اصرار برخی کشورهای غربی و متحدانشان بر رویه‌های خصمانه و نقض مستمر اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد مواجه است.

وی افزود که حضور غیرقانونی نظامی خارجی نیروهای ترکیه و آمریکا در خاک سوریه، حمایت آنها از گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب و غارت ثروت ملی از جمله نفت، گاز و محصولات کشاورزی و اعمال تروریسم اقتصادی از طریق اعمال اقدامات اجباری یکجانبه بر مردم سوریه موانع دستیابی مردم این کشور به ثبات و شرایط بهتر است.

نماینده سوریه اضافه کرد، تصمیم اخیر دولت آمریکا در خصوص اعطای مجوز برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در مناطق خاص در شمال شرق و شمال غرب سوریه تحت کنترل شبه نظامیان جدایی طلب و گروه‌های تروریستی نشان دهنده حمایت مستقیم دولت آمریکا از این نهادهای غیرقانونی، نقض آشکار حاکمیت، استقلال و وحدت سرزمین و مردم سوریه و نقض جدی قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید