وزیرخارجه آمریکا در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت انجام تحقیقات درباره این پرونده، همچنین لزوم حفظ آرامش و ثبات در اراضی اشغالی تاکید ورزیده است.

بلینکن و لاپید درباره ترور ابوعاقله گفتگو کردند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: وزارت خارجه آمریکا شامگاه گذشته (جمعه) اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا در گفتگو با یائیر لاپید وزیرخارجه رژیم صهیونیستی درباره موضوع ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی گفتگو کرده است.

براین اساس، بلینکن در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت انجام تحقیقات درباره این پرونده، همچنین لزوم حفظ آرامش و ثبات در اراضی اشغالی تاکید ورزیده است.

وزیرخارجه آمریکا هفته گذشته نیز در اظهاراتی خواستار انجام تحقیقات فوری و دقیق درباره ترور خبرنگار فلسطینی شده بود.

به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی با توجه به نگرانی‌هایی که از پیامدهای ترور شیرین ابوعاقله از سوی نظامیان صهیونیست دارند، تلاش دارند به نحوی بار این مساله را از دوش رژیم صهیونیستی بردارند.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌ان‌ان و آسوشیتدپرس اخیراً ضمن انتشار نتایج تحقیقات مستقل خود بر ترور عامدانه خبرنگار فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست تاکید ورزیده‌اند.

گفتنی است نظامیان صهیونیست ۲۱ اردیبهشت ماه گذشته (۱۱ می ۲۰۲۲) «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی را در جریان پوشش خبری حوادث و درگیری‌های اردوگاه جنین، به ضرب گلوله مستقیم از ناحیه سر به شهادت رساندند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید