سفیر روسیه گفت: ما خواستار توقف مقصر دانستن روسیه به جای تحریم‌های آمریکا در بحران غذایی هستیم. روسیه متعهد به صادرات خود و آماده مذاکره برای حل این مشکل جدی از جمله از طریق سازمان ملل است.

انتقاد سفیر روسیه در آمریکا از تحریم‌های غرب / بحران غذایی وخیم‌تر شده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا گفت: بحران غذایی که در چند سال اخیر بروز کرده، به دلیل تحریم های آمریکا و غرب علیه روسیه وخیم تر شده است.

تارنمای خبرگزاری تاس نوشت: آنتونف در بیانیه ای که از سوی سفارت روسیه در واشنگتن منتشر شده است، نوشت: این بحران به دلیل اعمال تحریم های غیرقانونی واشنگتن و کشورهای تحت نفوذ این کشور وخیم تر شده است.

به رغم اشاره مقامات آمریکایی درباره معافیت از محدودیت هایی که گفته می شود فرصتی را برای تجارت محصولات کشاوزی برای کشور ما ایجاد می کند، صادرکنندگان داخلی اغلب شانسی برای صادرات تولیدات خود ندارند.

وی افزود: صادرکنندگان داخلی در روسیه با پرداخت های بلوکه شده، خودداری از اعطای وام یا بیمه، مشکلاتی در رزرو کشتی های باربری، خرید تجهیزات کشاورزی و حتی دانه ها مواجه هستند. بعلاوه آمریکا همچنان به افزایش اعمال مالیات بر واردات کودهای شیمیایی ما ادامه می دهد. 

آنتونف چنین اقداماتی را «نهایت ریاکاری» توصیف کرد و تلاش های آمریکا برای مقصر دانستن روسیه در بحران غذایی را کاملا بی پایه و اساس خواند.

سفیر روسیه افزود: ما خواستار توقف مقصر دانستن روسیه به جای تحریم های آمریکا در بحران غذایی هستیم. روسیه متعهد به صادرات خود و آماده مذاکره برای حل این مشکل جدی از جمله از طریق سازمان ملل است.

این دیپلمات روس همچنین گفت: مشکلات در بازار مواد غذایی از مدتها قبل ایجاد شده است و دستکم مربوط به دو سال گذشته است. این مشکلات با محاسبات غلط و اشتباهات نظام مند در سیاست های اقتصاد کلان و در وهله نخست سیاست های تجاری خارجی و مالی و سیاست های کشورهای غربی در زمینه غذا و انرژی همراه شده است. همزمان، همه گیری کووید-۱۹ نیز به اختلال قابل توجه در زنجیره غذا منجر شد. 

آنتونف افزود: هزینه کشتی های باری تقریبا دو برابر شده است. طبیعی است که همه این موارد قیمت غذا را بالا می برد. 

روزنامه وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در حال مذاکره با روسیه و اوکراین برای رفع ممنوعیت صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه به ازای لغو برخی تحریم های روسیه است که صادرات کودهای شیمیایی این کشور را به تعویق می اندازد.

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد و لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم آمریکا در این سازمان تایید کرده اند که مذاکراتی برای از سرگیری غلات اوکراین و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی در جریان است. اما دو طرف تاکید دارند  این موضوعات به طور جداگانه از یکدیگر بحث می شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید