ارتش کره شمالی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که سه موشک بالستیک را در کمتر از یک ساعت آزمایش کرده است. این موشک‌ها از منطقه سونان پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی پرتاب شده‌اند.

محکومیت پرتاب موشک کره شمالی از سوی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن

به گزارش  سلام نو، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی، به همراه همتایان آمریکایی و ژاپنی خود برای پیشبرد همکاری امنیتی سه جانبه توافق کردند.

این سه دیپلمات بلندپایه با تأکید بر اینکه کره شمالی از مهر ۱۴۰۰ به طور قابل توجهی آزمایش های موشکی بالستیک خود را افزایش داده است، از پیونگ یانگ خواستند فوراً اقداماتی را که ناقض قوانین بین المللی است، متوقف کند.

آنها همچنین از شکست شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه ای در پاسخ به آنچه اقداماتی "وقیحانه و مکرر" از سوی یک رژیم منزوی خواندند، ابراز تاسف کردند.

 آمریکا روز جمعه در پی ناکامی در پیشبرد اهدافش در شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم هایی را علیه دو بانک روس، یک شرکت کره شمالی و یک فرد متهم  به حمایت از برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ وضع  کرد.

این اقدام آمریکا یک روز پس از آن صورت گرفت که چین و روسیه قطعنامه پیشنهادی این کشور را برای اعمال تحریم‌های بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل آزمایش های بالستیک این کشور وتو کردند.

به گزارش رویترز، ارتش کره شمالی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که سه موشک بالستیک را در کمتر از یک ساعت آزمایش کرده است. این موشک‌ها از منطقه سونان پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی پرتاب شده‌اند.

از سوی دیگر ژاپن نیز اعلام کرده است که کره شمالی ۲ موشک بالستیک پرتاب کرده اما تاکید کرده که ممکن است این تعداد بیشتر باشد.

وزیر دفاع ژاپن گفت، یکی از موشک‌ها حدود ۷۵۰ کیلومتر در ارتفاع ۵۰ کیلومتری پرواز کرده و دومین موشک نیز مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کرده اما توانسته به ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری دست یابد.

در همین حال رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیش از این گفته بود که کره شمالی روز چهارشنبه (به وقت محلی) یک موشک بالستیک نامشخص را در سواحل شرقی خود آزمایش کرد.

آزمایش این موشک چند روز پس از سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به کره جنوبی و توافق دو کشور برای تسریع انجام رزمایش‌های مشترک نظامی و استقرار تسلیحات آمریکایی در منطقه انجام می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید