یارانه خرداد به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده و برخی دیگر هنوز این یارانه را دریافت نکرده‌اند. زمان دقیق برداشت یارانه خرداد کی است؟

یارانه خرداد چه زمان قابل برداشت است؟ | یارانه نقدی خرداد کی واریز می شود؟

به گزارش سلام نو،‌ ۱۹ اردیبهشت ماه اولین مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. یارانه‌ای که دو روز بعد یعنی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه قابل برداشت شد.

همزمان با واریز کمک معیشتی اردیبهشت ماه، یارانه دوم خرداد هم به حساب برخی از خانوارها واریز شد اما برخی دیگر هنوز پیامک واریز نوبت دوم خرداد ماه را دریافت نکرده‌اند. البته شرایط برای هر دو گروه یکسان است چون یارانه خرداد هنوز قابل برداشت نیست و زمان دقیق برداشت یارانه خرداد ماه اعلام نشده است.

در پیامک ارسالی برای خانوارها اعلام شده بود که زمان دقیق برداشت کمک معیشتی توسط سازمان هدفمندی اعلام می‌شود.

زمان دقیق واریز یارانه خرداد

پیگیری‌های ما از سازمان هدفمندی نشان می‌دهد که زمان دقیق واریز یارانه دوم خرداد هنوز مشخص نشده است.

پاسخی که روابط عمومی این سازمان به ما داده این است که امکان برداشت یارانه دوم خرداد در روزهای پیش رو بعید است و احتمالا این مبلغ در نیمه دوم ماه و آخرین روزهای خرداد ماه قابل برداشت می‌شود.

کمک معیشتی اول ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ۱۹ اردیبهشت واریز و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت قابل برداشت شد. اما عده بسیاری به دریافت نکردن این کمک معیشتی ماهانه اعتراض داشتند. قرار شد این افراد اعتراض خود را در سامانه اعلام کنند و دولت به این اعتراضات رسیدگی کند.

پس تا زمانی که به این اعتراضات رسیدگی نشود، یارانه نوبت دوم خرداد ماه قابل برداشت نیست.

گفتنی است که در هفته جاری کمک معیشتی جدید برای بخشی از افرادی که از لیست خط خورده بودند،‌ واریز شد. اما این یارانه هم قابلیت برداشت ندارد و سازمان هدفمندی اعلام کرده احتمالا این مبلغ در آخرین روزهای خرداد ماه قابل برداشت است.

برای مشخص شدن زمان دقیق واریز یارانه دوم خرداد باید منتظر اطلاعیه سازمان هدفمندی بود اما بعید است که این یارانه زودتر از ۲۰ خرداد ماه قابل برداشت باشد. / تجارت‌نیوز

مهلت اولیه تعیین شده برای ثبت نام از جاماندگان یارانه،  دیروز یکشنبه به پایان رسید ولی سازمان هدفمندی یارانه‌ها از تمدید این زمان تا ۴ خرداد خبر داده است.

با تمدید زمان ثبت نام جاماندگان یارانه، متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز چهار شنبه (۴ خرداد ماه) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

این ثبت نام بر اساس تکلیف قانون بودجه در تبصره ۱۴ است که سالها این تکلیف وجود داشت ولی انجام نشده بود. ۲۷ اردیبهشت ماه سازمان هدفمندی یارانه‌ها از شروع ثبت درخواست جاماندگان خبر داد.

ثبت نام جاماندگان بدون محدودیت است و خانوارهایی که هیچ‌گاه در لیست یارانه‌بگیران نبوده‌اند یا حتی جزو دهک دهم ثبت شده‌اند، می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند ولی بعد از اتمام این فرایند، لیست متقاضیان بعد از بررسی اولیه توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به وزارت رفاه ارسال خواهد شد تا بررسی نهایی صورت گرفته و دهک‌بندی شوند؛ آنگاه در صورت مشمولیت برای دریافت یارانه، معوقه اردیبهشت ماه برای یارانه جدید به حساب آنها واریز خواهد شد.

 سرپرستان خانواری که مایل به ثبت‌نام هستند، باید برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره‌گیری و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه اقدام ‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد جواد زیتونی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    با سلام خدمت شما خواهش میکنم به فکر معلولین باشید وسهام عدالت به ما هم بدهید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید