وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایران یکی از قوی‌ترین کشورهای معدنی دنیا است اما تا به حال بهره‌برداری لازم را از این بخش نشده است، گفت: غیر از عرصه‌ها و پهنه‌های معدنی که تاکنون بهره‌برداری نشده ۵۰ درصد معادنی که کار خود را شروع کرده‌اند تعطیل هستند.

پرداخت یارانه معیشتی خردادماه؛ امشب؟ | خبر مهم برای جاماندگان یارانه جدید معیشتی

به گزارش سلام نو، حجت‌الله عبدالملکی پنج‌شنبه ۵ خردادماه در آیین افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند با اشاره به اینکه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چهار عرصه اصلی از زندگی مردم یعنی کار، آتیه، رفاه و اموال مردم می‌پردازد، افزود: ۴۰۰ شرکت به صورت کنترلی در اختیار صندوق‌های این وزارتخانه قرار دارد که همه این شرکت‌ها متعلق به مردم است و شرکت‌های دولتی محسوب نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: مبلغی که در  سال ۱۴۰۱ شرکت‌های این وزارتخانه به صندوق‌ها واریز می‌کنند ۷۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و به عبارتی از ۳۰ هزار میلیارد به ۵۲ هزار میلیارد رسیده است.

عبدالمکی با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم و مدیریت صحیح در این چهار عرصه تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: اشتغال، تامین اجتماعی و فقر سه مسئله جدی است که در دستور کار این وزراتخانه قرار دارد.

وی مطرح کرد: وزارتخانه فوق سه راهبرد اساسی در مجموعه شرکت‌ها دنبال می‌کند که مدیریت سالم و کارآمد، مبارزه با فساد، کمک به تامین نیازهای اساسی کشور و سرمایه‌گذاری در حوزه های دانش بنیان با نگاه به زنجیره ارزشی هستند و کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند جزء مورد آخر است.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این وزارتخانه پنج صندوق وجود دارد که سهامدار آن مردم محسوب می‌شوند و حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم مالک این صندوق‌ها هستند و شرکت‌های تابعه وزارت نیز تابع این صندوق‌ها هستند.

عبدالملکی در ادامه با بیان اینکه معدن یکی از بخش‌هایی است که ظرفیت بالایی در کشور دارد، تصریح کرد: ایران یکی از قوی‌ترین کشورهای معدنی دنیا است اما تا به حال بهره‌برداری لازم را از این بخش نشده است و غیر از پهنه‌های معدنی که تاکنون بهره‌برداری نشده ۵۰ درصد معادنی که کار خود را شروع کرده‌اند تعطیل هستند.  

وی با تاکید بر اینکه بخش معدن را باید در کشور فعال کنیم، عنوان کرد: فعال کردن بخش معدنی احتیاح به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و قابل قبول و کم کردن خام فروشی دارد و البته زنجیره فرآوری نیز باید جریان داشته باشد، علاوه بر این به دنبال فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه دانش بنیان هم هستیم.  

عبدالملکی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مردمی‌سازی یارانه‌ها بیان کرد: اجرای این طرح به نفع مردم است و باید مدیریت شود قیمت سایر کالاها تحت تاثیر کالاهای اساسی قرار نگیرد.

وی توضیح داد: میزان افزایش چهار کالای اساسی اتفاق افتاده ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به مراتب کمتر از پولی است که مستقیم به مردم پرداخت می‌شود، علاوه بر این برای اجرای پروسه طرح باید دقت شود افزایش قیمت‌ها تسری پیدا نکند و قیمت سایر کالاها کنترل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تمام کسانی که مستحق دریافت یارانه هستند باید یارانه دریافت کنند، شرح داد: دو گروه یارانه دریافت نکردند یک گروه کسانی که قبلا هم یارانه دریافت نمی‌کردند و گروه دیگر کسانی که در دهک دهم قرار داشتند و به دلیل غیرشفاف بودن اطلاعات اقتصادی خانواده‌هایشان یارانه به آنها تعلق نگرفته است.

عبدالملکی اضافه کرد: این دو گروه می‌توانند به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کرده و پرونده یارانه خود را فعال کنند، همچنین تاکنون بیش از ۸۰ درصد این افراد درخواست بازنگری داده‌اند و وضعیت آنها در حال رسیدگی است.

وی با اعلام اینکه ۹۰ درصد مردم ایران مستحق دریافت یارانه هستند، افزود: هیچ ایرانی که جز این ۹۰ درصد باشد حقش ضایع نخواهد شد و هر زمان مشخص شود فردی مستحق دریافت یارانه است مبلغ ماه‌های قبل نیز به حسابش واریز می‌شود. / ایسنا

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید