وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۵ دیپلمات کرواسی را از این کشور اخراج خواهد کرد.

روسیه ۵ دیپلمات کرواسی را اخراج می‌کند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: وزارت خارجه روسیه امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۵ دیپلمات کرواسی را از این کشور اخراج می کند.

در بیانیه صادره امروز از سوی مسکو در این باره آمده است: وزارت امور خارجه روسیه اعتراض شدید خود را در رابطه با کمک کرواسی به رژیم کی یف به سفیر کرواسی ابلاغ کرده است.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد که به سفیر کرواسی ابلاغ شد که مسکو ۵ کارمند سفارت کرواسی را عنصر نامطلوب اعلام کرده و به آنها مدتی وقت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: «تومیسلاو کار» سفیر جمهوری کرواسی در فدراسیون روسیه در ۲۷ ماه می به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد، اعتراض شدیدی به وی در رابطه با تلاش های بی اساس مقامات کرواسی برای مقصر دانستن روسیه در جنگ ابراز شد.

در این بیانیه آمده است: جنایات اوکراین و ارائه کمک نظامی توسط طرف کرواسی به رژیم نئونازی کی یف از سوی این کشور لحاظ نشده است. در پاسخ به اقدامات غیردوستانه‌ ای که قبلاً توسط زاگرب برای کاهش حجم نمایندگی دیپلماتیک روسیه انجام شده بود، به «تومیسلاو کار» یادداشتی داده شد که در آن ۵ کارمند سفارت کرواسی در مسکو عنصرنامطلوب اعلام شدند.

اقدام امروز وزارت خارجه روسیه در واکنش به تنش آفرینی های پیشین کرواسی به انجام رسید که طی آن این کشور چندی پیش ۱۸ دیپلمات روس را به بهانه مخالفت با عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در پیروری کورکورانه از اتحادیه اروپا اخراج کرده بود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای در واکنش به این رخ‌ داد گفته بود: مسکو به اخراج ۱۸ دیپلمات و ۶ کارمند سفارت خود در کرواسی واکنش مناسب نشان خواهد داد. روسیه این قبیل اقدامات را محکوم می کند.

پیشتر نیز لتونی و استونی پس از نروژ، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، دانمارک و سوئد از اخراج دیپلمات‌ های مسکو به بهانه تحولات اوکراین خبر داده بودند.

این اقدامات به بهانه حمایت از اوکراین در راستای عملیات ویژه نظامی روسیه که از ۲۴ فوره سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال گذشته) آغاز شد، به انجام رسیده است.

مسکو تا کنون بارها اعلام کرده است که در صورتیکه اوکراین به خواسته های مشروع روسیه عمل کند، عملیات ویژه را متوقف خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید