کاشی کاری در این مسجد کاملا منحصر به فرد است و شما نمی‌توانید همتای دیگری برای آن پیدا کنید. نمازخانه دارای شیشه‌های رنگی است و این باعث می‌شود نور واقعا زیبایی به داخل نمازخانه منعکس شود.

زیباترین مکان‌های تاریخی ایران را می‌شناسید؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: کشور عزیزمان ایران، کشوری با تمدن قدیمی و مکان‌های تاریخی زیاد است که سفر به آنها انسان را به فکر وامی‌دارد. با هم گذری به برخی از این مکان‌ها داشته باشیم.

طاق بستان

زیباترین مکان‌های تاریخی ایران را می‌شناسید؟

این مکان رویدادهای تاریخی بسیاری را ارائه می‌دهد، مانند تاجگذاری خسروپرویز، تاجگذاری اردشیر دوم (شرحی با قدمت ۳۸۳ تا ۳۷۹ که این واقعیت را نشان می‌دهد)، تاجگذاری اردشیر سوم و برخی کتیبه‌ها. به طور کلی، این مکان شامل سه بخش اصلی به نام طاق بزرگتر، طاق کوچک و محل تاجگذاری است. به نظر می‌رسد شاهان ساسانی از این مکان به عنوان اولین مکان خود برای ساخت مجسمه استفاده می‌کرده‌اند اما پس از اردشیر دوم، پس از آمدن به تخت و تحت فرمان او، این مکان برای ساخت فیلمنامه انتخاب شد زیرا در جاده ابریشم و از دیدگاه جغرافیایی مهم‌ترین مکان بود. جاده ابریشم جاده اصلی تجاری برای اتصال شرق، غرب و شمال آسیا و همچنین شرق اروپا به شمال آفریقا بود. این مکان دارای طبیعتی منحصر به فرد است که باعث می‌شود هم سفری تاریخی داشته باشید و هم از طبیعت بکر لذت ببرید.

مسجد ناصر الملک

زیباترین مکان‌های تاریخی ایران را می‌شناسید؟

این مسجد از نقاط شناخته شده شیراز است که در ناحیه‌ای قدیمی به نام گود عرب‌ها قرار دارد. این شاهکار دوره اسلامی ایران در درجه اول شما را شگفت زده خواهد کرد. هنگامی که شما در دروازه گام می‌دارید کار کاشی را ببینید که مطمئنا از دیدن این معماری لذت می‌برید. استفاده از کاشی‌های صورتی دلیلی است که آن را مسجد صورتی می‌نامند.

بعد از اینکه از هشت ضلعی عبور کردی هر چیز دیگری تقریبا شبیه دیگر مساجد ایران است و وقتی وارد نمازخانه می‌شود تفاوت این مسجد مذهبی و چراغ‌ها را می‌بینید. این مسجد از مجموع وسعت ۲۸۹۰ متر و زیرزمین ۲۲۱۶ متر ساخته شده است که از جمله منحصر به فردترین ویژگی‌های آن کاشی کاری آن است. به همین دلیل در ایران جایگاه منحصر به فردی دارد. توجه داشته باشید که مسجد گنبدی ندارد که نشان می‌دهد مسجد یک مکان خصوصی بوده و محلی برای استفاده همه نبوده است.

کاشی کاری در این مسجد کاملا منحصر به فرد است و شما نمی‌توانید همتای دیگری برای آن پیدا کنید. نمازخانه دارای شیشه‌های رنگی است و این باعث می‌شود نور واقعا زیبایی به داخل نمازخانه منعکس شود.

کاخ گلستان

زیباترین مکان‌های تاریخی ایران را می‌شناسید؟

این نامی است برای برخی از جاذبه‌های ایران واقع در تهران و در فهرست میراث تاریخی یونسکو به ثبت رسیده است. برخی فکر می‌کنند که این مکان متعلق به دوران قاجار است اما تاریخ آن به سال‌ها پیش از آن برمی‌گردد. تاریخچه کاخ گلستان به شاه طهماسب در زمان صفوی برمی‌گردد که شامل کاخ‌ها و بسیاری از ساختمان‌ها بوده است. مهم‌ترین آن جایی است که برای ماندن پادشاهان در آنجا مورد استفاده قرار می‌گرفت. در نشست سالانه یونسکو، این مکان در فهرست یونسکو به ثبت رسید. این مجموعه با سابقه 440 سال خواهد بود.

همان‌طور که این کاخ در باغ قرار دارد و باغ‌های زیادی در داخل دارد آن را گلستان نامیده‌اند.

اگرچه این فقط یک فرضیه است و برخی دیگر فکر می‌کنند که آن را به این دلیل می‌نامند که ساختمانی به همین نام دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید