این پل در دوره پهلوی اول  برای استفاده نظامیان انگلیسی ساخته شد و ظرفیت عبور فقط یک خود رو را داشت. در سال‌ های اخیر، این پل به دلیل خراب شدن قسمت‌ هایی از آن، فقط برای تردد عابران استفاده می‌ شد که اکنون بطور کامل تخریب شده است.

 کوت سید صالح پلی با سازه‌های مقاوم در خوزستان

به گزارش سلام نو، پل تاریخی کوت سید صالح که با طرحی زیبا و سازه های مقاوم طراحی و ساخته شده از آثار تاریخی شهرستان کارون است. این بنای تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است بعنوان سمبل و نماد تاریخی شهرستان بوده و با ۳۹ ستون و ۴۰ دهانه در ورودی شهرکارون واقع شده است. این اثر ملی متعلق به دوره پهلوی اول و به سبک پل‌ های ساسانی ساخته شده که در زمان بالا آمدن آب رودخانه و سیل استفاده می شده است.

 کوت سید صالح پلی با سازه‌های مقاوم در خوزستان

پل تاریخی کوت سید صالح از آثار تاریخی شهرستان کارون است که دارای معماری بسیار منحصر به فردی بوده و از ۳۹ ستون و ۴۰ دهانه تشکیل شده و به شماره ۱۵۸۶۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این پل تاریخی اولین اثر ثبت شده ملی شهرستان کارون است و با طول ۱۲۴ متر متعلق به دوره پهلوی اول و به سبک پل‌ های ساسانی ساخته شده که برای تردد در زمان سیل ایجاد شده است. این پل در دوره پهلوی اول  برای استفاده نظامیان انگلیسی ساخته شد و ظرفیت عبور فقط یک خود رو را داشت. در سال‌ های اخیر، این پل به دلیل خراب شدن قسمت‌ هایی از آن، فقط برای تردد عابران استفاده می‌ شد که اکنون بطور کامل تخریب شده است. پل کوت سیدصالح به دلیل معماری آن‌ در سال ۸۵ جزو آثار ملی به ثبت رسید.

 کوت سید صالح پلی با سازه‌های مقاوم در خوزستان

به دلیل شرایط نامناسب حفظ و مرمت این پل، بارها دوستداران میراث فرهنگی و فعالان اجتماعی این شهر در کنار پل تاریخی برنامه ‌های متنوعی با هدف نشان دادن اعتراض خود به اداره میراث فرهنگی برگزار کرده اند. مرمت این پل از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است و در چند مرحله انجام می شود.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید