عمارت و حمام باغ نشاط که در شهرستان لارستان استان فارس قرار گرفته است، یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی این شهرستان محسوب می شود و مربوط به دوره صفویه می‌باشد.

با عمارت و حمام باغ نشاط بیشتر آشنا شوید

به گزارش سلام نو، باغ نشاط لار مجموعه ای تاریخی بازمانده از دوره صفویه است که در شهرقدیم لار کنار رودخانه بروند قرار دارد. مساحت باغ حدود ۱۴۵۰۰ متر مربع است. عمارت اصلی باغ در سه طبقه بنا شده که شامل زیر زمین، طبقه همکف و طبقه اول است. در ضلع شمالی باغ نشاط، بنای قصر که احتمالاً همزمان با آن بنا شده است قرار دارد.

این باغ دارای حمام تاریخی زیبایی است که از چهار قسمت  رختکن، میان در، گرمخانه و تون حمام تشکیل شده است. نقاشی های روی دیوار این حمام که با ظرافت خاصی کشیده شده از معروفیت زیادی برخوردار است.حمام تاریخی این باغ که به احتمال زیاد همزمان با ساخت باغ بنا نهاده شده است از جلوه های گردشگری لار است.

با عمارت و حمام باغ نشاط بیشتر آشنا شوید

عمارت و حمام باغ نشاط که در شهرستان لارستان استان فارس قرار گرفته است، یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی این شهرستان محسوب می شود و مربوط به دوره صفویه می باشد. این بنا در ضلع شمالی پل عباسی و در میان فضایی سبز و گسترده قرار گرفته و مقر حکومت لار، پس از دوران صفویه بوده است.

مساحت این باغ بیش از یک هکتار و پوشیده از درختان چنار و نخل است. عمارت اصلی باغ نشاط، در سه طبقه بنا شده و ارتفاع ایوان آن به ۲٫۵ متر می رسد و مساحت قصر ۳۵×۱۳۵ متر است.

در وسط شاه نشین عمارت، منفذی ۸ ضلعی جهت نورگیری و تهویه هوای زیرزمین قرار دارد. زیرزمین این عمارت در سال های اخیر به عنوان زورخانه سنتی مورد استفاده قرار می گرفت.

با عمارت و حمام باغ نشاط بیشتر آشنا شوید

عمارت دارای گچبری های زیبا، مقرنس و حوض های زیبا است که در میان نخلستان جلوه زیبایی دارد و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند.

حمام باغ نشاط، در بخش شمالی باغ نشاط قرار دارد و احتمالا تاریخ بنای آن همزمان با عمارت اصلی بوده است.

با عمارت و حمام باغ نشاط بیشتر آشنا شوید

حمام با سقف هلالی و ستون های سنگی مارپیچ و آهک بری های زیبا معماری جالب توجهی دارد. فضای داخلی حمام شامل بخش های مختلف از جمله گرمخانه و خزینه است و نیز بر دیوارهای آن نقوش تزیینی و خطوط نستعلیق بسیاری ترسیم شده است و نقاشی های دیواری این حمام با ظرافت خاصی کشیده شده است.

متاسفانه این بنای تاریخی به خصوص عمارت دستخوش تحولات زیادی شده است و طبقه دوم و بادگیر آن به صورت کامل تخریب شده است.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید