معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آینده با برگزاری آزمون‌های هوشمند فضای موسسات کنکور جمع و سامانه جدیدی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

کنکور سراسری ۱۴۰۲ الکترونیکی می شود

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، عبدالرسول پورعباس اظهارکرد: با توجه به اینکه دنیا به سمت الکترونیکی و هوشمندسازی آزمون‌ها حرکت کرده و زیرساخت‌های لازم برای این مهم و رقابت یکسان و قابل تکرار فرصت شرکت در آزمون حداقل ۶ بار در سال در کشور برای سال‌های آینده فراهم است که به یقین پیرو آن استرس و فشارهای عصبی داوطلبان و خانواده‌های آنها کم می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در آینده با برگزاری آزمون‌های هوشمند فضای موسسات کنکور جمع و سامانه جدیدی را در کشور ایجاد خواهد کرد و البته در زمان حاضر هم تبلیغات غیرواقعی موسسات کنکور مدت زیادی در شبکه‌های اصلی کشور پخش نمی‌شود.

وی بیان کرد: آزمون الکترونیکی به یقین امنیت آزمون را بالا برده و داوطلبان فرصت شرکت در آزمون‌های آزمایشی بسیاری خواهند داشت که چنانچه پذیرفته شوند تا دو سال بعد برای پذیرش می‌تواند اقدام کند و دیگر یک روز سرنوشت داوطلب را تغییر نخواهد داد.

برگزاری آزمون سراسری امسال در هشتم، نهم و دهم تیرماه

پورعباس خاطرنشان کرد: آزمون سراسری سال جاری در روزهای هشتم، نهم و دهم تیرماه برگزار شده که این سفر امروز برای هماهنگی‌های لازم با عوامل اجرایی گلستان برای برگزاری آزمونی خوب در استان بوده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: گزارش و تحلیل آمارها و روند آزمون سال گذشته گلستان عملکرد این استان را نشان داده که رتبه ۲۷ کشوری در مجموع داشته که زیر میانگین کشوری است و در این ارتباط فعالیت آموزش و پرورش باید بازنگری شود.

پورعباس افزود: کنکور سراسری سال جاری مبتنی بر کتب درسی بوده نه کتاب‌های تصنعی و سه دفترچه و پاسخنامه با تقلیل یک ساعت و نیم برای سلامت، امنیت، خاطری آسوده و آرامش کامل داوطلبان در نظر گرفته شده که پاسخنامه با تفکیک دروس خطای دید داوطلبان را ۱۰۰ درصد از بین می‌برد.

در کنکور سراسری ۱۴۰۱ تغییری نداشتیم

وی اظهار کرد: کنکور ۱۴۰۱ شفاف بوده که تغییر جدیدی در آن صورت نگرفته ولی کنکور ۱۴۰۲ با تغییراتی عمده‌ای همراه خواهد بود و دروس عمومی به احتمال از آزمون سراسری حذف خواهد شد.
وی بیان کرد: عوامل بانک سوال در قرنطینه غیرقابل تصور و ۶ ماه بدون ارتباط فیزیکی با جهان خارج برای امنیت سوالات و پاسخ‌ها در نظر گرفته شده است و سوالات و پاسخ‌ها برای آزمونی امن و ایمن با مراقبت‌های ویژه با پرواز و ماشین‌های دارای امنیت کامل و نیروهای حفاظتی منتقل به شهرستان می‌شود.

معاون وزیر و رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد پاسخ‌های کنکور تاثیرگذار بوده و در سال جاری ویژه متمرکز بر کتب درسی شده است.
پور عباس افزود: در دولت سیزدهم برای افزایش کیفیت اعتباراتی لازم داشتیم که ۱۰۰ میلیارد تومانی کمک می‌کند.


وی ادامه داد: در سال جاری در رشته پزشکی ۲۰ درصد پذیرش داوطلبان افزایش یافت یعنی در سال گذشته هشت هزار و در سال جاری ۹ هزار و ۶۰۰ نفر پذیرش می‌شوند و البته باقی رشته‌ها هم کمتر از سال گذشته نخواهد بود.

پورعباس گفت: در زمان حاضر ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها در برخی رشته‌ها حتی دانشگاه تهران هم بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی است و ۱۵ درصد ظرفیت با آزمون در رشته‌های خاص مطلوب جامعه از جمله پزشکی و مهندسی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید