همزمان با جشن های هفته گرامی داشت مقام کارگر؛ عملیات احداث و تجهیز خط رنگ جدید شرکت کرمان موتور در ارگ جدید بم آغاز شد.

عملیات احداث و تجهیز خط رنگ جدید شرکت کرمان موتور در ارگ جدید بم آغاز شد

به گزارش سلام نو، شرکت کرمان موتور در راستای فرامین هشت گانه ریاست جمهوری درخصوص صنعت خودروسازی کشور و به منظور افزایش بیش از پیش داخلی سازی و کیفیت تولیدات خود و با هدف تبدیل شدن به یک مجموعه تولیدی سبز و با حداقل آلایندگی محیط زیست، عملیات ساخت و تجهیز سالن رنگ شماره دو این شرکت را مطابق با آخرین استانداردهای روز صنعت خودروسازی آغاز نمود.

معاون اجرایی شرکت کرمان موتور در حاشیه جشن های هفته کارگر موسوم به گردهمایی خانواده بزرگ کرمان موتور، با اعلام خبر شروع به کار پروژه احداث خط رنگ تمام اتوماتیک این شرکت، افزود: این پروژه در مدت زمان ۱۴ ماه به بهره بردای خواهد رسید و پیش بینی می شود که تا دهه فجر امسال شاهد پیشرفت ۷۰ درصدی این طرح باشیم. امکان پاشش رنگ  ۲۰ دستگاه انواع بدنه خودرو در ساعت، استفاده از فیلتراسیون خشک در کابین های پاشش، مطابقت با آخرین فناوری های تولید و استانداردهای زیست محیطی و کاهش مصرف آب از جمله مزایای سالن رنگ جدید شرکت کرمان موتور خواهد بود. این پروژه همچنین به سیستم RTO  مجهز شده است که مانع ازپخش آلودگی ناشی از پخت رنگ و سوخت کوره می شود و بدین ترتیب منجر به کاهش قابل توجه آلایندگی خواهد شد. از طرف دیگر، طراحی سالن رنگ به گونه ای است که پاشش رنگ های پایه آبی waterborne   را امکان پذیر می کند، که این روش تولید آلودگی محیط زیست، ناشی از حلال های شیمیایی را کاهش خواهد داد.

آیدین خوردوستان ضمن اشاره به  رباتیک بودن فرآیند پاشش رنگ در سالن جدید، اعلان کرد: ربات های پاشش رنگ مورد استفاده در سالن رنگ شماره دو، ساخت شرکت هیوندای کره جنوبی است و سیستم پاشش رنگ از بروزترین تجهییزات شرکت Sames  کشور فرانسه بهره خواهد برد. همچنین پاشش سیلر وPVC  کف بدنه خودرو نیز برای اولین بار در کشور به صورت رباتیک انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که ظرفیت و امکانات خط رنگ جدید کرمان موتور به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شده است که در آن پاشش رنگ برای بدنه تمامی خودروهای سواری تولیدی در کشور امکان پذیر  باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید