دلیل نامگذاری غار چهل ستون تعدد ستون‌های درون آن بوده که در طی سال‌ها متاسفانه از بین رفته‌اند.مساحت غار چهلستون ۱۴۴ مترمربع و ارتفاع آن ۹ متر است.

چهل‌ستون غاری کمتر شناخته شده در ایلام

به گزارش سلام نو، غار چهل ستون ایلام از غارهای خاص ایران است که کمتر کسی آن را شناخته است. این غار که با نام غار چل سه توین نیز در بین اهالی منطقه شناخته می شود، در شمال شرق شهرستان ایلام واقع شده و بعلت صعب العبور بودن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

چهل‌ستون غاری کمتر شناخته شده در ایلام

غار چهل ستون ( قاره چل سه توین) در ۳۰ کیلومتری شمال شرق ایلام واقع در  شهرک شباب از توابع شهرستان چرد اول واقع شده و یکی از دیدنی ‌ترین غارهای طبیعی منطقه است. مساحت غار چهلستون ۱۴۴ مترمربع و ارتفاع آن ۹ متر است. در داخل این غار زیبا یک حوضچه آب شیرین وجود دارد که عمق آن ۳ تا ۵ متر است. قندیل‌ های سنگی زیبا و نقش‌ های طبیعی درون غار، از جذابیت خاصی برخوردارند و شکوهی افسانه‌ ای به آن داده ‌اند.

چهل‌ستون غاری کمتر شناخته شده در ایلام

دیدن این غار زیبا، می ‌تواند برای هر بیننده‌ ای دلپذیر و خاطره انگیز باشد. صعب العبور بودن دسترسی به غار شاید از دلایل ناشناخته ماندن آن بشمار آید. این غار دارای چندین ستون بوده که به مرور زمان بیشتر آنها تخریب شده اند. ارتفاع ستونها ۶ متر و با مقطع دایره ای به قطر ۵۰ سانتی متر است.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید