طوفان غبار و شن بار دیگر آسمان چند استان عراق به‌ویژه بغداد را فراگرفت.

تصاویری آخر زمانی از آسمان سرخ بغداد در پی طوفان  غبار و شن / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رسانه‌های عراقی، عصر امروز (پنجشنبه)، گزارش دادند که طوفان شن و غبار بار دیگر آسمان چند استان عراق را فراگرفته است.

رسانه‌های عراقی خبر دادند که با ورود موج جدید طوفان غبار به این کشور آسمان بغداد به رنگ سرخ درآمده است.

منابع عراقی می‌گویند که این موج در حال حرکت به سمت مناطق مرکزی و جنوبی این کشور به‌ویژه کربلای معلی و واسط در است.

موج در حالی استان‌های عراق را فراگرفته است که رسانه‌های عراقی در روزهای گذشته نیز از وزش شدید طوفان در این کشور خبر داده بودند. در پی وزش طوفان در استان‌های عراق، ۴۰۰۰ نفر از شهروندان عراقی به دلیل مشکلات تنفسی راهی بیمارستان شده بودند و فرودگاه‌ها، مدارس و ادارات دولتی سراسر این کشور تعطیل شده بودند.

وبگاه «المانیتور» پیشتر در گزارشی با اشاره به اینکه  این طوفان به دلیل فرسایش خاک، خشکسالی شدید و بارندگی کم مرتبط با تغییرات آب و هوایی است، در خصوص موج پیشین نوشته بود این هشتمین طوفان گرد و غبار از اواسط آوریل است که عراق را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آخرین مورد در اوایل ماه جاری منجر به مرگ یک نفر و بستری شدن بیش از ۵۰۰۰ نفر دیگر به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های این کشور شد.

خاورمیانه همواره درگیر گرد و غبار و طوفان‌های شن بوده است؛ اما وزش طوفان در سال‌های اخیر روندی تصاعدی داشته و شدیدتر شده‌ است.

عرضه آب در عراق سال‌هاست که رو به کاهش است و عراق به عنوان یکی از پنج کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی و بیابان‌زایی طبقه‌بندی می‌شود. در ماه آوریل، یک مقام وزارت محیط زیست این کشور هشدار داده بود که عراق ممکن است طی دو دهه آینده با ۲۷۲ روز گرد و غبار در سال روبرو شود.

انتهای پیام/ص

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید