این روستا در تابستان آب و هوای معتدل دارد و برای گردشگران دلپذیر است. آب و هوای روستای کوهستانی تنگ قیر، در فصول بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در فصل زمستان سرد و خشک است.

تجربه سفری دلنشین در روستای تنگ قیر

به گزارش سلام نو،  تنگ قیر یکی از مکان های بسیار زیبا و خوش آب و هوای شهرستان چرداول می باشد که در تابستان به محلی برای گذران اوقاتی شاد و خوش برای گردشگران و مهمانان استانی و خارج استان تبدیل شده است. آب و هوای روستای کوهستانی تنگ قیر، در فصول بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در فصل زمستان سرد و خشک است و گذر رودخانه تنگ قیر از داخل روستا، بر طراوت و زیبایی طبیعی محیط روستا می ‌افزاید. وجود کوه ها، رودخانه، تنگ منصوری، پوشش گیاهی مناسب و وجود گیاهان دارویی و حیات وحش از جاذبه های طبیعی این منطقه می باشند که نظر بازدید کنندگان را به خود جلب می کنند.

تجربه سفری دلنشین در روستای تنگ قیر

از روستاهای هدف گردشگری چرداول در استان ایلام روستای تنگ قیر است. این روستا در تابستان آب و هوای معتدل دارد و برای گردشگران دلپذیر است. آب و هوای روستای کوهستانی تنگ قیر، در فصول بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در فصل زمستان سرد و خشک است. گذر رودخانه تنگ قیر از داخل روستا، بر طراوت و زیبایی محیط روستا می ‌افزاید. روستای تنگ قیر با برخورداری از موقعیت طبیعی و اقلیم مناسب، مناظر و جلوه‌ های منحصر به فرد دارد. چشم انداز ارتفاعات و باغ ها ی روستای تنگ قیر به خصوص در بهار، تابستان و پاییز سرشار از مناظر زیبا و رنگ های مختلف است. علاوه بر جاذبه های طبیعی در روستای تنگ قیر از جمله خرم کوه و تنگ منصوری می توانید به امامزاده سید جعفر در این روستا بروید و زیارتی داشته باشید. این روستا از جنوب غربی به ارتفاع های خرم‌ کوه ( شیروان چرداول ) و از شمال شرقی به ارتفاع های کوه ‌بان ‌هزار و تنگ منصوری (اسلام آباد غرب) محدود می‌ شود. حوزه جغرافیایی شهرستان شیروان چرداول و روستای تنگ‌ قیر از قلمروهای تاریخی استان ایلام است. کشف سفالینه ‌ها و دیگر اشیای قدیمی متعلق به عهد ساسانی در این روستا بیانگر تاریخ طولانی استقرار انسان در این منطقه است. صنایع دستی اعم از قالی‌ بافی، گلیم ‌بافی و جاجیم ‌بافی در این روستا رواج دارد.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/3081/tange-qir.jpg

جاذبه‌های گردشگری منطقه

جاده سرابله -سنگ سفید-حمیل  از داخل این تنگ میگذرد و به تنگ منصوری و شهرستان حمیل منتهی میگردد، رودخانه چنارج در شرق روستا، خرم کوه در جنوب غربی و کوه بان هزار در شمال شرقی این روستا واقع شده است و تنگ منصوری در شمال خاوری روستا می باشد. علاوه بر طبیعت زیبای  منطقه آثار باستانی متعلق به دوره  اشکانیان  در این منطقه کشف شده است، از  آن جمله قبرستان و  محوطه تایخی مربوط به دوره اشکانیان است  که هم اکنون در روستای سنگ سفید واقع شده، این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۹۸۹ به عنوان یکی از آثار ملی  ایران به ثبت رسیده است.

تجربه سفری دلنشین در روستای تنگ قیر

موقعیت مکانی

روستای تنگ قیر در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر سرابله در شهرستان سیروان و در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام قرار دارد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید