سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره موضع این کشور درباره به شهادت رسیدن شهید صیاد خدایی، گفت کشورش با تمامی اشکال اقدامات تروریستی مخالف است.

واکنش چین به ترور شهید صیاد خدایی در تهران
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره موضع این کشور درباره به شهادت رسیدن شهید صیاد خدایی، گفت کشورش با تمامی اشکال اقدامات تروریستی مخالف است.

وبگاه وزات امور خارجه چین نوشت، وانگ وانبین، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره ترور و به شهادت رسیدن سرتیپ دوم پاسدار شهید حسن صیاد خدایی در یک‌شنبه گذشته دارد، گفت « ما گزارش‌های مربوطه را ملاحظه کرده‌ایم. چین با اقدامات تروریستی در تمامی اشکال آن مخالف بوده و از تلاش‌های ایران برای حفاظت از امنیت و ثبات ملی حمایت می‌کند.»

روز یکشنبه دو عنصر تروریستی موتور سوار با شلیک به سرهنگ پاسدار حسین صیاد خدایی در تهران هنگام ورود به منزلش وی را به شهادت رساندند.

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به جنایت اخیر ترور شهید صیاد خدایی، تاکید کرد: خون شهید صیاد خدایی بی پاسخ نخواهد ماند.

سرلشکر سلامی در گفت‌وگویی با شبکه المسیره یمن گفت: هر اقدامی از سوی دشمن با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد. ما دشمن را به حال خود رها نمی کنیم و همواره به دنبال آنها هستیم. حساب ما ما با دشمنان پابرجاست و قوی‌تر و مستحکم‌تر می‌شود. خون شهید صیاد خدایی بی پاسخ نخواهد ماند.

علاوه بر این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در بخشی از پیام تسلیت شهادت شهید صیاد خدایی گفت: بی تردید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌ های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای پیگیری پرونده جنایت ترور آن شهید عزیز، به منظور تعقیب، مجازات و محکومیت تروریست های جنایتکار و پاسخگو نمودن عاملان، آمران و حامیان تروریست‌ها به کار خواهد بست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید