رئیس جمهور روسیه هشدار داد که تحریم روسیه در ابتدا به اقتصاد جهان ضربه خواهد زد.

 تحریم روسیه به اقتصاد جهان آسیب می‌زند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه نسبت به پیامدهای تحریم‌های روسیه که نه تنها به روسیه بلکه به اقتصاد جهانی آسیب وارد می‌کند، هشدار داد و تاکید کرد که هر کشوری که سعی کند روسیه را منزوی کند، در ابتدا به خود آسیب می‌زند.

 پوتین در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی اوراسیا اعلام کرد که به نظر می‌رسد تحریم‌های ضد روسیه بر کسانی که این تحریم‌ها را اجرا کرده‌اند مانند بومرنگ عمل کرده و اقتصادهای توسعه‌یافته طی ۴۰ سال گذشته شاهد چنین تورم بالایی نبوده‌اند. این یک شوخی نیست.

او در مورد مسدود شدن صدها میلیارد دلار دارایی روسیه در خارج از کشور، هشدار داد: «نقض قوانین و هنجارها در حوزه مالی و تجارت بین‌المللی هیچ نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت و به بیان ساده، فقط برای کسانی که چنین رفتاری را انجام می‌دهند، مشکل ایجاد می‌کند. دزدی دارایی‌های دیگران هرگز برای هیچ کس خیری به همراه نداشته است، به خصوص برای کسانی که دست به چنین فعالیت‌های بدی می‌زنند.»

او همچنین تاکید کرد که روسیه از عرصه اقتصاد جهانی خارج نخواهد شد و غرب نمی‌تواند کشوری را از سیاست، اقتصاد و ورزش جهان حذف کند.

کشورهای سراسر جهان تورم مارپیچی را تجربه کرده اند که یادآور بحران رکود تورمی در دهه ۱۹۷۰ است و قیمت مواد غذایی، سوخت و سایر کالاهای ضروری در حال افزایش است. اقتصاددانان عواملی از جمله بحران زنجیره تامین جهانی، برنامه ریزی ضعیف انرژی، شوک‌های مرتبط با کووید و آشفتگی ناشی از بحران اوکراین را مقصر می‌دانند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید