رییس‌جمهور اوکراین گفت: به نظر می‌رسد تقویم کیسینجر مربوط به سال ۲۰۲۲ نیست بلکه مربوط به سال ۱۹۳۰ است.

واکنش زلنسکی به راه‌حل وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره توقف جنگ اوکراین

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تارنمای هیل نوشت: "هنری کیسینجر"  اخیرا در نشست داووس سوئیس، واگذاری بخشی از خاک اوکراین به روسیه را یک راه‌حل پایان جنگ عنوان کرد.

در همین حال "ولودیمر زلنسکی" رئیس‌جمهوری روسیه از این راه‌حل مطرح شده از سوی هنری کیسینجر به شدت انتقاد کرد و گفت: کیسینجر از گذشته دور برخاسته و می گوید که بخشی از اوکراین را باید به روسیه داد. به نظر می رسد تقویم کیسینجر مربوط به سال ۲۰۲۲ نیست بلکه مربوط به سال ۱۹۳۰ است.

اشاره زلنسکی به سال ۱۹۳۰ مربوط به توافق مونیخ است که براساس آن حکومت آلمان نازی اجازه یافت سرزمینی را در غرب چکسلواکی سابق به خود الحاق کند.

زلنسکی در واکنش به این راه‌حل پیشنهادی وزیر خارجه اسبق آمریکا تصریح کرد: در پشت همه گمانه‌زنی‌های ژئوپلیتیک آنهایی که به اوکراین توصیه می کنند بخشی از قلمرو خود را به روسیه واگذار کند، سیاستمدارانی هستند که همواره توجهی به شرایط مردم عادی نداشته اند. همیشه باید به مردم عادی توجه شود.

کیسینجر همچنین طی اظهاراتش در نشست داووس گفته بود: شکست تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات اوکراین با روسیه عواقب درازمدت بدی برای ثبات در اروپا خواهد داشت.

کیسینجر افزود: مذاکرات باید در دو ماه آینده قبل از آنکه تحولات و تنش هایی ایجاد شود که به راحتی قابل غلبه نیست، آغاز شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید