آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ با حضور حدود ۶۴ هزار داوطلب طی امروز و فردا برگزار می‌شود.

آغاز نخستین روز آزمون ارشد علوم پزشکی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اولین روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی از صبح امروز پنج‌شنبه ۵ خرداد ماه سال جاری در ۳۴ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر آغاز شد.

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت حدود ۶۴ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند که برخی از داوطلبان در آزمون دو رشته شرکت می‌کنند.

کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ از روز یکشنبه اول خرداد ماه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های پزشکی سال ۱۴۰۱ تا روز گذشته چهارشنبه، پنجم خرداد ماه سال جاری می‌توانستند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ضمن دریافت کارت آزمون، درصورت نیاز به تغییرات، معدل خود را تصحیح کنند.

دومین روز آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ فردا جمعه، ۶ خرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و آزمون در کلیه رشته‌ها به جز رشته مددکاری اجتماعی به صورت یک مرحله‌ای برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، رشته محل‌هایی که ظرفیت پذیرش آنها ۳ نفر و بیشتر است، مشمول ۱۰ درصد سهمیه اضافه بر ظرفیت پذیرش استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون هستند.

برای رشته‌هایی که به صورت مجموعه امتحانی تجمیع شده‌اند، فقط یک دفترچه سؤال برای این مجموعه صادر می‌شود. داوطلب با انتخاب یک مجموعه در صورتی که حائز شرایط شرکت در هر یک از رشته‌های مورد نظر از آن مجموعه باشد، می‌تواند در رشته‌های آن مجموعه امتحان دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید