وزارت دفاع ژاپن از برگزاری رزمایش مشترک هوایی به همراه آمریکا به منظور آمادگی جهت واکنش سریع و تقویت اتحاد بین توکیو و واشنگتن، بر فراز دریای ژاپن خبر داد.

رزمایش هوایی مشترک جنگنده‌های ژاپنی و آمریکایی بر فراز دریای ژاپن

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از کیودو نوشت: وزارت دفاع ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش این کشور به همراه آمریکا یک رزمایش هوایی مشترک را با حضور ۸ فروند جنگنده بر فراز دریای ژاپن (که کره شمالی آن را دریای شرق می نامد) برگزار کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ژاپن در این باره آمده است: نیروهای دفاعی ژاپن رزمایش هایی مشترک را با ایالات متحده انجام دادند.هدف این تمرینات نظامی تأیید مجدد آمادگی برای واکنش فوری، بر اساس اتحاد مستحکم بین دو کشور و تقویت بیشتر آن است. نیروهای ژاپن و ارتش آمریکا به طور مستمر برای تضمین دفاع از کشورمان و صلح و ثبات در منطقه با یکدیگر همکاری نزدیک دارند و همیشه برای هر موقعیت غیرمترقبه آماده هستند.

بیانیه مذکور همچنین می افزاید: این رزمایش ها نشانگر توانایی و تمایل برای مشارکت فعال در صلح هستند و ثبات در منطقه حمایت و تقویت خواهد شد. این رزمایش در تاریخ ۲۵ مه (۴ خرداد) با حضور ۴ فروند جنگنده «اف-۱۶» (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا و ۴ فروند جنگنده «اف-۱۵» (F-۱۵) نیروی هوایی ژاپن برگزار شد.

طبق گمانه زنی های رسانه ژاپنی، گفته می شود که هدف این رزمایش پاسخی به گشت زنی هواپیماهای چینی و روسی در مناطقی در دریای ژاپن و دریای شرقی چین و همچنین به آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی باشد.

روز گذشته نیز دولت ژاپن اعلام کرد که کشورش پیرامون آنچه نمایش قدرت چین، روسیه و کره شمالی خوانده است، نگرانی شدیدی دارد و آن را رسما اعلام می کند.

پیشتر ارتش چین از انجام یک رزمایش در اطراف جزیره تایوان خبر داده بود که هدف از اجرای آن را هشداری جدی به آمریکا در قبال سیاست ها و دخالت هایش در منطقه و امور داخلی پکن عنوان کرده بود.

همچنین در پی آزمایش موشکی جدید کره شمالی در روز گذشته، کره جنوبی و آمریکا نیز در پاسخ به آنچه تحریکات پیونگ یانگ خواندند، اقدام به شلیک موشک کردند.

همه این موارد در حالی است که اخیرا «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از دو کشور کره جنوبی و ژاپن بازدید کرده است. هدف این سفر مطابق سیاست «ایندوپاسیفیک» واشنگتن، مقابله با چین، کره شمالی و روسیه اعلام شده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید