اعضای این شورا خواستار تشکیل دولتی شدند که اجازه دستیابی سریع به توافق با صندوق بین‌المللی پول را بدهد.

شورای امنیت خواستار تشکیل فوری دولت لبنان شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از سایت المیادین نوشت: اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای که به اتفاق آرا به تصویب رسید، خواستار "تسریع در تشکیل دولت فراگیر جدید در لبنان پس از انتخابات پارلمانی و اجرای اصلاحات از جمله تصویب بودجه ۲۰۲۲" شدند.

اعضای این شورا خواستار تشکیل دولتی شدند که اجازه دستیابی سریع به توافق با صندوق بین‌المللی پول را بدهد.

در این قطعنامه بر "نیاز به تدابیر پیش‌بینی‌شده برای تقویت مشارکت و نمایندگی سیاسی کامل و برابری و مساوات زنان، از جمله در دولت جدید" تأکید شده است.

شورای امنیت بر لزوم تکمیل سریع تحقیقات مستقل، بی‌طرف و شفاف در خصوص انفجار مهیب چهارم اوت ۲۰۲۰ در بندر بیروت تأکید و اعلام کرد که ضروری است به خواسته‌های مشروع مردم لبنان در بازخواست و برقراری عدالت پاسخ داده شود.

پیشتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل طی بیانیه‌ای ضمن استقبال از برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، خاطرنشان کرد که بی‌صبرانه منتظر تشکیل یک دولت فراگیر در بحبوحه بحران اقتصادی این کشور است.

در این بیانیه همچنین آمده است که شخص دبیرکل به همان اندازه روی پارلمان جدید لبنان حساب می‌کند تا فوراً همه قوانین لازم برای ثبات اقتصاد و بهبود وضعیت را تصویب کند.

گوترش همچنین از رهبران سیاسی لبنان خواست تا در راستای منافع لبنان و مردم این کشور با یکدیگر همکاری کنند.

انتخابات پارلمانی لبنان که یکشنبه گذشته در سایه رنج این کشور از بدترین بحران اقتصادی در تاریخ خود برگزار شد، اولین انتخابات از زمان وقوع انفجار بندر بیروت و  اعتراضات سال ۲۰۱۹ است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید