سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد ۱۲۴ ای.کیو.آی و نشانگر هوای ناسالم و وضعیت هشدار است.

تداوم آلودگی هوای مشهد برای دومین روز متوالی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی افزایش آلاینده‌ها، کیفیت هوای کلانشهر مشهد در روز پنجم خردادماه، برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار قرار گرفت.

مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد ۱۲۴ ای.کیو.آی و نشانگر هوای ناسالم و وضعیت هشدار است.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای مناطق شهید کریمی و نخریسی برای تمامی افراد آلوده است، ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوا در مناطق شهید آوینی و ویلا در شرایط سالم و در ۱۹ منطقه دیگر این شهر در وضعیت هشدار و آلوده برای افراد حساس است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضرور، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید