یونیسف تصریح کرد شدیدترین شکل سوءتغذیه، کشنده‌ترین شکل آن است؛ زیرا عناصر غذایی در وجود کودک چنان کم می‌شود که سیستم ایمنی بدن از کار می‌افتد.

یک میلیون کودک در افغانستان از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بربنیاد معلومات یونیسف، آمار کودکان دچار سوءتغذیه در افغانستان تقریباً دو برابر رقم این کودکان در سال ۲۰۱۸ است؛ سال گذشته رقم کودکان کم‌تر از یک میلیون بوده است؛ اما یونیسف می‌گوید که امسال ۱٫۱ میلیون کودک زیر پنج سال در افغانستان با شدیدترین نوع سوءتغذیه مواجه‌اند.

میلانی گلوین، رئیس برنامه تغذیه یونیسف در افغانستان‌گفته است که آمار ۱.۱ میلیون کودک از ارزیابی سالانه این سازمان که در خزان گذشته آغاز شد، به دست آمده است.

محمد آگ‌ایویا، مسئول یونیسف در بخش افغانستان، گفته است که شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه که در شفاخانه‌ها بستری می‌شوند همه‌روزه رو به افزایش است.

یونیسف تصریح کرده است که شدیدترین شکل سوءتغذیه، کشنده‌ترین شکل آن است؛ زیرا عناصر غذایی در وجود کودک چنان کم می‌شود که سیستم ایمنی بدن از کار می‌افتد.

یونیسف خشک‌سالی و فقر رو به افزایش را از عامل‌های اصلی ناامنی غذایی در کشور یاد کرده که دسترسی به غذا، آب آشامیدنی‌ پاک و مراقبت‌های صحی برای کودکان را دشوار کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید