معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها در طراحی و تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید محصول پروژه K۱۲۵ را سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه عنوان کرد.

تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه محصول پروژه K۱۲۵

به گزارش سلام نو به نقل از ایکوپرس، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها در طراحی و تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید محصول پروژه K۱۲۵ را سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: محصول جدید کراس اوور ایران‌خودرو با تنوعی از موتور و گیربکس‌های جدید در مدل‌های مختلف روانه بازار خواهد شد.

محسن رضایی منش افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و هم‌سو با برنامه‌های راهبردی وزارت صمت، گروه صنعتی ایران‌خودرو براساس راهبرد و نقشه راه توسعه محصولات و تکمیل سبد محصول خود، تا سال ۱۴۰۶ دست‌کم هشت محصول جدید و ارتقا یافته با استانداردهای کامل ۸۵ گانه به بازار عرضه می‌کند.

وی گفت: در تکمیل سبد محصولات ایران خودرو، تولید خودروهای برقی، اتوماتیک، کراس اوور، کراس لوک و ارتقا یافته و فیس لیفت شده برنامه ریزی شده است.

رضایی منش افزود: نمونه صنعتی‌سازی شده محصول پروژه K۱۲۵، به‌عنوان نخستین کراس اوور ایرانی در پایان سال جاری آماده خواهد شد و تولید انبوه آن نیز در نیمه نخست ۱۴۰۲ صورت خواهد گرفت.

رضایی منش خاطرنشان کرد: در توسعه محصولات جدید این خودروساز از توان قطعه سازان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده شده است و شرکت‌های دانش بنیان جتکو، تام، نیرومحرکه و ایپکو، از زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو ضمن بهره‌مندی از توان سایر شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری منسجمی در این پروژه خواهند داشت.

وی در خصوص پروژه جدید ایران خودرو گفت: محصول پروژه TF۲۱ در کلاس B و با عمق داخلی سازی بالا، در مهر ماه سال آینده و طبق برنامه مصوب، در دوره زمانی حدود ۱۸ ماهه از زمان آغاز پروژه روانه بازار خواهد شد.

رضایی منش تاکید کرد: این پروژه نیز طبق تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بهره مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: محصول پروژه TF۲۱ در گام نخست با موتور سری TU و در مرحله بعد با موتور سه سیلندر تولید و عرضه خواهد شد و بدین منظور از حداکثر توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفته می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید