۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
کد خبر: 55360068

وزیر خارجه اسرائیل از توافق با همتای ترکیه‌ای خود بر سر راه اندازی مجدد کمیسیون مشترک اقتصادی و آغاز کار روی توافقنامه جدید هوانوردی غیر نظامی دو جانبه خبر می‌دهد.

توافق تازه ترکیه با اسرائیل
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از توافق با همتای ترکیه ای خود بر سر راه اندازی مجدد کمیسیون مشترک اقتصادی و آغاز کار روی توافقنامه جدید هوانوردی غیر نظامی دو جانبه خبر می دهد.

به گزارش بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترکیه ای خود «مولود چاووش اوغلو» پس از دیدار دو طرف در مقر وزارت خارجه این رژیم در بخش غربی بیت المقدس اشغالی، مدعی شد: اسرائیل و ترکیه دو قدرت منطقه ای و بیش از آن، دو کشور دارای تاریخ طولانی، کهن و مشترک هستند.

لاپید با اشاره به این که روابط ترکیه و اسرائیل طی سال های گذشته شاهد فراز و نشیب هایی بوده، افزود: کشورهای دارای تاریخ طولانی همواره می دانند که چگونه یک فصل را ببندند و فصل جدیدی را باز کنند؛ این همان کاری است که ما امروز این جا انجام می دهیم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد: پس از این سفر که نخستین سفر وزیر خارجه ترکیه به اسرائیل از ۱۵ سال پیش تاکنون است، ما پیش بینی می کنیم که نه تنها در روابط دیپلماتیک و امنیتی خود، بلکه در روابط اقتصادی نیز شاهد پیشرفت باشیم.

لاپید خطاب به چاووش اوغلو نیز گفت: آقای وزیر، در گفت و گوی امروز خود بر سر راه اندازی مجدد کمیسیون مشترک اقتصادی خود و آغاز به کار روی توافقنامه هوانوردی غیر نظامی جدیدی میان دو کشور توافق کردیم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: فراتر از دیپلماسی، آقای وزیر، اسرائیلی ها به سادگی ترکیه را دوست دارند؛ هر روز ده ها پرواز با هزاران اسرائیلی که عاشق فرهنگ، موسیقی، سواحل زیبا و بازارهای رنگارنگ شما هستند، اسرائیل را به مقصد ترکیه ترک می کنند.

لاپید در پایان نیز ضمن تمجید از سفر وزیر خارجه ترکیه به سرزمین های اشغالی و «گفت و گوی صادقانه و پرباری» که دو طرف صبح امروز داشتند، عنوان کرد: امروز، چارچوب جدیدی را برای بهبود روابط خود آغاز می کنیم که نه تنها ما، بلکه فرزندانمان نیز در سال های آینده از آن سودمند خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید