ریزش مو به میزان مشخص، امری کاملا طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد اما اگر ریزش مو از حد مشخص شده بیش تر شود باید به شما گفت این حالت غیر طبیعی است و می تواند به یک درد سر بزرگ تبدیل شود.

هر آنچه که باید درباره ریزش مو بدانید!

همان طور که می دانید الگوی طاسی در مردان و زنان یکی از رایج ترین ریزش مو در هر دو جنسیت می باشد. دلایل ریزش مو می تواند بسیار وسیع باشد و شما با مراجعه به بهترین دکتر ریزش مو در ایران می توانید از این مشکل جلوگیری کنید. پزشک باید در مرحله اول دلایل ریزش مو را تشخیص دهد.

نکات مهم برای پیشگیری از ریزش مو

با رعایت نکات زیر می توانید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید که این نکات به شرح ذیل می باشد:

· در برخی مواقع شست و شوی نامناسب مو، شانه کردن مو در حمام، استفاده از شوینده های نامناسب، حمام کردن با آب داغ، خشک کردن مو با حوله و به طور مداوم استفاده از سشوار موجب می شود ریزش مو تشدید شود. پس در نتیجه با اجتناب کردن از این موارد می توانید جلوی ریزش موی خود را بگیرید.

· نور آفتاب مستقیم می تواند تاثیرات منفی بر روی موهای فرد بگذارد به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم در تابستان از چتر و کلا های حصیری استفاده کنید.

· گرد و خاک، آلودگی های شیمایی یکی از عوامل تاثیر گذار در ریزش مو است. این عوامل موقعی باعث ریزش مو می شود که فرد بعد از قرار گرفتن در معرض آلودگی اقدام به شستن موهای خود نکند.

· یکی دیگر از عواملی که منجر به ریزش مو در افراد می شود این است که فرد شناخت صحیح نسبت به جنس موی خود ندارد. اگر افراد ندانند جنس موهای خود چرب است یا خشک نمی توانند مراقبت های لازم را انجام دهند و باعث می شود به شوره سر، ریزش مو و التهابات خشکی سر دچار شوند. پس برای جلوگیری از این قبیل مشکلات جنس موهای خود را شناسایی کنید.

· اگر بعد از گذر زمان علائم ریزش مو را در خود مشاهده کردید به شما پیشنهاد می کنیم به بهترین دکتر ریزش مو در ایران مراجعه کنید.

هر آنچه که باید درباره ریزش مو بدانید!

کم و زیاد شدن برخی از هورمون ها باعث می شود که انرژی و میل جنسی کاهش بیابد و همچنین بر حالت و کیفیت مو نیز اثر می گذارند که با انتخاب بهترین دکتر ریزش مو در ایران باید به حل این مشکل بپردازید. هورمون هایی که باعث ریزش مو می شوند به شرح ذیل می باشد:

استروژن

استروژن یکی از هورمون هایی می باشد که اگر در حالت تعادل باشد برای بدن بسیار مفید است. این هورمون به میزان کمی در بدن آقایان وجود دارد. زیبایی و ظرافت چهره های بانوان به دلیل وجود هورمون استروژن می باشد. میزان مناسب استروژن در بدن منجر به بهبود میل جنسی و تعادل روحی می شود. این هورمون باعث افزایش چرخه رشد مو می شود.  

لازم به ذکر است که میزان بیش از اندازه هورمون استروژن باعث افزایش وزن می شود که این امر موجب شیوع ریزش مو می شود. به عنوان مثال قبل و بعد از بارداری سطح استروژن بالا می رود و سپس کاهش می یابد و در نهایت منجر به ریزش ناگهانی مو در بسیاری از خانم ها می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر به لینک بهترین دکتر تعیین جنسیت در ایران مراجعه کنید.

هر آنچه که باید درباره ریزش مو بدانید!

قرص های ضد بارداری

زمانی که تامین استروژن توسط قرص های ضد بارداری متوقف شود، بدن خانم ها به این توقف واکنش نشان می دهد و در نتیجه هورمون تستوسترون افزایش پیدا می کند و منجر به ریزش مو در فرد می شود. لازم به ذکر است که قرص های ضد بارداری در برخی از شرایط مفید است و به کنترل بارداری و تنظیم قاعدگی می شود. 

تستوسترون

تستوسترون هورمون مردانه محسوب می شود ولی در زنان نیز به میزان کمتری تولید می شود. این هورمون ها باعث رشد موهای ضخیم در مردان می شود. لازم به ذکر است که در برخی از شرایط تستوسترون به دی اچ تی تبدیل می شود که این ماده بر رشد موهای مردان تاثیر منفی می گذارد و آسیب هایی را به موهای سر وارد می کند. طاسی در مردان یکی از مرسوم ترین نوع ریزش مو است که برای درمان باید به بهترین دکتر ریزش مو مراجعه کنند.

انسولین

همان طور که می دانید انسولین باعث تنظیم سطح خون می شود و برای انجام فرایند ذخیره چربی، سلامت قلب و رشد مو ضروری است. مقاومت بدن به انسولین در زنان، احتمال ریزش مو را افزایش می دهد.  

تیروئید

بدن انسان دارای ساختاری هوضمند است و در زمان عدم تعادل این هورمون دچار مشکل می شود که این امر منجر می شود که انرژی مورد نیاز جهت رشد مو متوقف شود و صرف تنظیم سطح هومون شود. میزان کم تیروئید؛ باعث نازک شدن مو در اثر افزایش سن در زنان می شود.  

سایت تاپتنا با دارا بودن بیش از هزاران بازدید ماهانه بعنوان یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می‌باشد. تمامی بازدیدکنندگان سایت تاپتنا علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند. بنابراین تبلیغات در سایت تاپتنا برای پزشکان، کلینیک های زیبایی و شرکت های فعال در حوزه پزشکی و زیبایی میتواند کاملا هدفمند باشد.

هر آنچه که باید درباره ریزش مو بدانید!

کلام آخر

به طور کلی ریزش مو یکی از مشکلاتی است که در مردان شایع تر می باشد و از ابتدای میان سالی رخ می دهد و همچنین می توان ریزش مو را در خانم ها نیز همان طور که در بالا گفته شد، مشاهده نمود. ریزش مو عموما با نازک تر شدن و کم پشت شدن مو آغاز می شود و با ریزش برخی از مودر سر ادامه پیدا می کند. لازم به ذکر است افرادی که پا به سن گذاشته اند برای آن ها ریزش مو امری طبیعی است اما برای افراد جوان ریزش مو معضلی نگران کننده است که باید قبل از شدت یافتن ریزش موی خود در اسرع وقت به بهترین دکتر ریزش مو در ایران مراجعه نمایند. 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید