نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد همچنان بحث بر سر بسته ششم تحریم‌های نهاد اروپایی علیه مسکو را که قرار است در نشست روزهای آتی مطرح شود، «غیر سازنده» می‌داند.

تاکید مجارستان بر وتوی تحریم نفتی مسکو

نخست وزیر مجارستان که پیشتر نیز تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا را وتو کرده بود، بر موضع خود تاکید کرد.

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان در نامه ای به «شارل میشل» رئیس شورای اروپایی نوشت که همچنان بحث بر سر بسته ششم تحریم‌های نهاد اروپایی علیه مسکو را که قرار است در نشست روزهای آتی مطرح شود، «غیر سازنده» می داند.

وی همچنین پیش بینی کرد که رسیدن به توافقی در نشست رهبران کشورها و دولت‌های اروپایی «بسیار غیرمحتمل» است.

این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری فرانسه دیروز (سه شنبه) درباره احتمال توافق بر سر این بسته تحریمی اعلام کرده بود که «هیچ چیز غیرممکن نیست» و ممکن در روزهای آینده مجارستان از تصمیم وتوی خود باز گردد.

الیزه همچنین از گزینه‌های مختلفی خبر داد که برای عملی شدن این تحریم ها خروج از بن بست کنونی، روی میز است.

ورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا دیروز سه‌شنبه در حاشیه نشست مجمع اقتصاد جهانی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم اجلاس مجمع اقتصاد مکان مناسبی برای بحث درباره تحریم نفت روسیه باشد ولی مذاکره با کشورهای عضو درباره این موضوع همچنان ادامه دارد.

کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که واردات نفت از روسیه تا پایان سال در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تدریج متوقف شود، در حالی که مجارستان و چند کشور دیگر می‌توانند فرصت بیشتری داشته باشند. این شدیدترین تحریم اتحادیه اروپا در پاسخ به حمله روسیه علیه اوکراین خواهد بود.

کمیسیون اروپا در نظر دارد تغییراتی را در برنامه تحریم خود بر نفت روسیه برای جلب نظر کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک که مایل به اعمال تحریم‌ها نیستند انجام دهد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و  وارد چهارمین ماه خود شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید