به گفته وزیر دفاع ترکیه از زمان آغاز عملیات «قفل پنجه» در شمال عراق علیه «پ ک ک»، ۱۰۰ نفر از اعضای این گروه کشته شده‌اند.

ترکیه از کشته شدن ۱۰۰ عضو «پ ک ک» از زمان عملیات قفل پنجه خبر داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت که از زمان آغاز عملیات قفل پنجه در شمال عراق، بیش از ۱۰۰ تروریست عضو پ ک ک کشته شده اند.

این اظهارات وزیر دفاع ترکیه پس از آن مطرح شد که خبرگزاری آناتولی گزارش داد که آکار دیروز سه شنبه به همراه رئیس ستاد کل ارتش و فرماندهان نیروی زمینی و هوایی ترکیه در پی کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان این کشور از منطقه عملیات قفل پنجه در شمال عراق بازدید کرده است.

وزیر دفاع ترکیه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که پنجمین سرباز این کشور بر اثر جراحات وارده در جریان درگیری با شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ ک ‌ک) در شمال عراق جان خود را از دست داده است.

ترکیه در ۱۸ آوریل گذشته (۲۹ فرورین) عملیات «قفل پنجه» را علیه مخفیگاه ها و پایگاه های سازمان پ ک ک" در مناطق «متینا، زاب و افشین پاسبان» در شمال عراق آغاز کرد.

عراق در دو سال گذشته با شدت گرفتن عملیات آنکارا در چندین نوبت سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد را به عملیات نظامی و نقض حاکمیت کشور را به وی تسلیم کرده است.

این درحالی است که مسئولان و مقامات محلی در کردستان عراق نه تنها به وجود پایگاه های نظامی غیر قانونی ترکیه در شمال عراق و همچنین حملات هوایی و توپخانه ای به مناطق روستایی در استان دهوک، اعتراضی نکرده اند، بلکه روابط خوبی هم با مقام های ترکیه ای دارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید