این شهرستان در حد فاصل بین ایلام و اسلام آباد و گیلان غرب قرار گرفته است.  شهرستان ایوان جزو مناطق ییلاقی ایلام به شمار می‌آید و گردشگاه‌هایی مانند خوران از مهمترین پارک‌های طبیعی منطقه هستند.

خوران ییلاقی پوشیده از جنگل‌های بلوط

به گزارش سلام نو، شهرستان ایوان از مناطق ییلاقی استان ایلام است و بیشتر طبیعت آن پوشیده از جنگل های بلوط می باشد. این شهرستان به دلیل داشتن آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری کم نظیر از مناطق گردشگری استان ایلام است. شهرستان ایوان دارای آب و هوایی معتدل است و کوه های بانکول و شره زول با مناظر طبیعی بکر و پوشیده از درختان بلوط، بادام کوهی، پسته کوهی و انجیر کوهی گردشگران و علاقه مندان به طبیعت را بسوی خود می کشاند. از مناطق دیدنی شهرستان ایوان منطقه و روستای خوش آب و هوای خوران است که با طبیعتی سر سبز و زیبا در هفت کیلومتری ایوان واقع شده است. این منطقه بخصوص در فصول بهار و تابستان بواسطه طبیعت سرسبز، پذیرای مسافران و گردشگران بسیار از مناطق مختلف استان ایلام و سایر استان های کشور است. شایان ذکر است که روستای خوران سفلی بعنوان روستای عاری از دخانیات معرفی شده است.

خوران ییلاقی پوشیده از جنگل‌های بلوط

شهرستان ایوان به دلیل داشتن جاذبه‌ های متنوع گردشگری نیگن سبز استان ایلام است. این شهرستان در حد فاصل بین ایلام و اسلام آباد و گیلان غرب قرار گرفته است.  شهرستان ایوان جزو مناطق ییلاقی ایلام به شمار می ‌آید و گردشگاه‌هایی مانند خوران از مهمترین پارک‌ های طبیعی منطقه هستند. منطقه ایوان به جهت شرایط بهینه زیست محیطی، کوهستانی بودن منطقه و مراتع بسیار و سهولت دسترسی به دشت و کوهستان و رودخانه‌ های بسیار در نقاط مختلف آن بویژه رودخانه خروشان کنگیر، در طول تاریخ سکونتگاه بشر بوده است.

خوران ییلاقی پوشیده از جنگل‌های بلوط

ییلاق ‌های مصفا، غار طلسم، گردشگاه خوران از نقاط مهم و دیدنی ایوان هستند. آتشکده سیاهکل، تاق شیرین و فر هاد، قلعه شمیران، پل شیرپناه، تپه ‌های زرنه و نرگسی، بقعه حاجی حاضر، امامزاده عبدالله و... از دیگر مناططق گردشگری این شهرستان می باشند. منطقه تفریحی خوران ایوان در جنوب غربی دشت ایوان و در دامنه‌ های کوه‌ های شره‌ زول واقع شده است. تفرجگاه جنگلی خوران با انبوهی از درختان و چشمه ساران زلال گردشگاه منطقه است. دهکده توریستی خوران ایوان با داشتن انواع باغات میوه و گردو و چشمه‌ سارهایی که از دل کوه می جوشند، چشم انداز لطیف و دل‌ نوازی را بر روی میهمانان و مسافران می‌ گشاید. نزدیکی به شهر ایوان، وجود اردوگاه تفریحی توریستی در میان باغات این روستا و نیز امکانات رفاهی موجود در این منطقه گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و کشورهای مختلف را به خوران میکشاند.در اطراف این روستای همیشه بهار انواع درختان و میوه های وحشی از جمله تمشک وجود دارد که هر بیننده ‌ای را به خود جلب می ‌کند.

خوران ییلاقی پوشیده از جنگل‌های بلوط

دره دانوک یکی از دره ‌های بسیار زیبا و بزرگ رشته کوه شارزول (شیره زول) است که در قسمت جنوب شرقی دشت ایوان قرار گرفته، این دره با داشتن طبیعتی پوشیده از جنگل و چشمه آب بزرگ که در آن جاری است، مرکز بسیار زیبای تفریحی برای منطقه است که از طرف جاده روستای کلان می‌ توان به این دره دسترسی یافت. این دره دارای جانوران گوناگونی است که احتمالا پلنگ نیز در این منطقه وجود دارد. بهره‌ گیری از خواص دارویی گیاهان بومی از جمله آویشن توسط مردم روستا از نکات مهمی است که مسافران را به خود جلب می‌ کند. این روستا هر سال شاهد کوچ پرندگان، از جمله چند لک لک زیبا و رویایی است که بر روی درختان سر به فلک کشیده آن لانه کرده‌ اند. شایان ذکر است که ایوان تنها شهرستان صد درصد کردنشین استان ایلام است. این شهرستان از نظر اقلیمی دارای شرایط مناسبی است. بیشترین درجه حرارت ایوان ۴۲ درجه و کمترین درجه حرارت ۱۰- و میزان بارندگی ۶۳۵ میلیمتر است.

منبع: تریپ یار  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید